Skolavslutning

Hej!

Jag vet att jag är lite efter nu för skolavslutningen var ju faktiskt för två dagar sedan men nu har jag laddat in bilder och sånt :).

Det var bra på morgonen...det regnade så vi var i gympasalen. Jag vann några högtalare som man kan koppla till dator eller mp3 mm. i min rökobligations-sak :). Stipendier delades ut också...Vi musikklassare sjöng och rektorn sjöng....

När allt sånt var avklarat så gick vi till våra hemklassrum. I våran klass så spelade Elisabet upp Andetag ifrån Volund medans vi delade ut rosor och sånt. Det blev så ledsamt med den musiken och allting så att dom flesta började gråta (dock ingte jag just då). Näv vi var klara så pratade Jennie och Elisabet lite och sedan fick Mos läsa upp sina verser om klassen. Min var "Du som alltig är så söt och rar hoppas att mr.X är en riktig karl". Sedan var det min tur att läsa min lilla vers som jag skrivit. Den handlade om vad vi har gjort med klassen från sjuan och upp till nian. Självklart kunde jag inte ha med allt men jag plockade några bitar...Allting där gick jättefort och innan vi hunnit dela ut betygen kom folk och sade till oss att alla väntade på oss och att vi skulle skynda oss! Vi hann inte med någon kramring eller nånting! Det känns därför inte som att jag har slutat nian för jag har inte fått säga hejdå klokt! Dom enda lärare som jag hann säga hejdå till var Jennie och Elisabet. Dom fick varsin kram och sedan såg jag Janne...han fick ingen kram men jag sa hejdå i förbifarten...

Vi småsprang ut till vagnen och då var det tydligen inte någon brådska...Dom skulle dela ut priset och sånt 92a vann...Våran vagn var snyggast! Men det gjorde inte så mycket för vi visste ju själva att våran var finast :).

Efter en stund så åkte vi iallafall iväg...Men först så hade jag gett iväg alla mina rosor till mamma som tog hem dom (plus mitt pris, mina pengar från rökobligationen och mina betyg). Vi körde iväg och vi körde ut på hemses storgata. (Det regnade jättemycket men det gjorde inte så mycket för vi hade ju tak. men min skinnjackas armar och mina händer blev riktigt blöta)Där stod det en masa folk och vinkade och sånt. Alla på vagnen var party och hoppade och skrek. När vi kört en bit så svängde vi ner mot ronevägen och sedan mot skolan. Vi undrade lite varför men hoppade runt och var party ändå. Sedan svängde vi upp på storgatan igen och vi undrade lite över varför vi svängde upp där igen men vi hoppade och skrek lite till. Sedan svänge vi än en gång ner mot rone och sedan runt och upp på storgatan igen. Klassen var lite...VA?? och stod en liiiten stund och undrade men sen hoppade vi och dansade osv igen.

Efter det tredje varver så svängde vi åt andra hållet och vi fortsatte våran färd mot Levide där vi skulle äta mat. Vi hoppade och skrek och sånt hela vägen. I Levide bygdegård fick vi  pastasallad som Linnéas pappa hade gjort. Jättegott!! Jag pratade lite med Ellen (min systerdotter hon blir ett år i juli) hon gillade min klänning jag tror att det var färgerna för hon tog på den ochdrog lite i den :) Hon gillade mina armband också för dom klirrade när jag rörde på armen :) Hon är så söt <3 Forresten så ska Carro (mamman min syster) vara med i mitt pärklag i år!! Skitkul!! :DD Jag pratade lite med mina föräldrar och mor och far föräldrar och sedan åkte vi vidare...

Vi åkte en bit och vips så var vi hos Emil. Han hade ett jättestort och jättefint hus! Det var lite gammeldags och jättefint det hade jag ingen aning om. Han måste ha en grillfest i sommar...det tänker jag tvinga honom att ha haha :). Men iallafall så var vi hos honom för att äte dessert=glass :).

När vi ätit åkte vi vidare och efter ett långre tag så var vi i burs hos Frida. Där fikade vi igen...Den gången var det kakor och bullar och godis :). (jag äter ju inte godis men kakorna var goda).Sen åkte vi igenom Stånga :D. Vi åkte förbi mitt husså alla fick veta vart jag bodde. Sedan gick färden mot Ljugarn och till espegards (Mimmie i min klass...min förra klass...det är hennes föräldrar som äger det) Där fick vi mackor och tårta Fatta vad mätta vi var! (bänken på vagnen hade faktiskt gårr sönder för att vi dansade för mycket på den och vi åt ju bara mer och mer och blev bara tyngre och tyngre haha men jag dansade aldrig på den sidan...)

Vi bytta om och sedan åkte vi mot Garda för att möta upp dom andra vagnarna och sedan efter det skulle vi tillbaka till Ljugarn och till sjöviksgården för att äta mat. Vi fick vänta en stund och bestämmde då att där dom andra kom skulle vi vara helt galna och skrika och dansa som aldrig förr :).

Nu orkar jag inte skriva mer för stunden återkommer imorron eller nåt. Jag har nämnligen gått 18 hål idag (golf) och är jättetrött. Men jag vann tävlingen!! Jag var visserligen ensam i min klass haha men ändå. I mitt tacktal tackade jag alla 94 som inte spelar golf för det var dom som gjorde det möjligt för mig att vinna :D. (vann presentkort på 300kr :D)

Kram! <3

lägger in en bild på den finaste klassen i världshistorien!!<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0