Rytmus!

Hej!

Nu har jag haft min första dag på rytmus:). Jag gick upp ca.06.00...för jag skulle duscha. Jag hade panik ett tag för jag visste inte vad jag skulle ha på mig men med hjälp  av min nya rumskompis Ellen så löste det sig tillslut. Vi åkte en direktbuss...det regnade på morgonen så vi gick i rask takt. Vi satt på bussen länge och lyckades hitta till skolan:). Väl där så började dagen med att lärarna uppträdde för oss. Dom var jätteduktiga! Sen fick vi följa med våran nya mentor för att få info osv. Vi fick sluta efter lunchen för att våran helschyssta mentor Sara släppte oss tidigt. Några satt kvar och pratade. Vi pratade om lite av varje jag och Martina blev utfrågade om Gotland. Jag har ju innan varit lite rädd att dom inte skulle förstå vad jag sa men dom tyckte inte ens att jag pratade gotländska...sen hämtade jag och Martina sl-kort. När Ellen hade slutat så gick vi införbi köpcentrumet innan jag och Ellen sprang till bussen. Hemvägen gick jättebra. När vi kom hem så lagade vi massvis med köttfärsås och pasta som vi har frusit in. Nu på kvällen fick vi mat av Anne och Niklas dom hade kokat en jättegod soppa:). Ellen köpte ett piano idag så jag ska kolla om jag får spela lite sen...Imorron ska jag till skolan :D

En ironisk lite sak som avslutning...På måndagar börjar alla klockan tolv så att man ska kunna få sovmorgon...Jag börjar kl.09.55 eller nåt sådant för jag ska ha min privata pianolektion då...den håller på i en halvtimme och sedan har jag två timmar fritt på skolan utan någon annan där förutom lärarna (tror jag). Ja...det var kul...haha

Kram<3

p.s. jag fick veta att i år var det svåraste året att komma in på Rytmus i Rytmus historia så vi är bäst :) 128 kom in av över tusen sökande...d.s.

matlagning! våran köttfärssås blev himmelsk! om man ska skryta alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0