Sorg och glädje möts i varenda sekund.

Nu var det länge sedan jag skrev. Hade höstlov öven från bloggen och det blev även en vecka till med ledigt. Nu däremot så kan jag skriva lite.

Klockan är nu 00.57 det är söndag. Jag skulle gå och lägga mig för ca. en timme sedan. Igår var det Dannes begravning och det var otroligt fint. Jag loggade in på facebook, gick jag in på hans sida och kollade på alla bilder och filmklipp med honom. Jag läste även en text han syster skrivit om honom. Allting bara brister inom mig. Speciellt igår på begravningen. Att gå fram till kistan och säga hejdå och sedan krama om familjen och gå tilbaka och sätta sig. Det är nog en av de hemskaste och sorgliga sakerna jag kommer uppleva i hela mitt liv. Även nu när jag tänker tillbaka så fylls ögonen med tårar. Det som har hänt är alldeles för hemskt för att på existera. Det borde inte få ske. Av allting jag nu hört och sett om Danne tillsammans med mina minnen, samtal och hans sätt att hälsa i korridererna så förstår jag ingenting. Jag måste citera hans syster "Varför Danne? Det finns så många andra, som inte är lika gulliga, snälla och bra som Danne. Så varför just han?" Det var inte ordagrant men ungefär det hon sa. Och jag håller med. Jag håller verkligen med. 17 år och 5 månader, Vila i frid Danne. Vi saknar dig.

Klockan är nu 01.05 och jag ska försöka att sova lite.

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Ibland kan livet vara svårt och man förstår inte allt som händer.Du har väldigt fina minnen av Danne, bevara det i ditt hjärta och var glad att du fick lära känna honom.Han har berikat ditt liv, även om det var under en kort tid.Kramar från farmor.Klockan är nu 01.40 och jag borde sova.

2011-11-13 @ 01:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0