Fredag!!

Hej!

Nu är det fredag. Jag fick sovmorgon imorse och vaknade utvilad och glad. Jag har varit glad hela dagen sedan dess. Nästan i alla fall. Några riktigt bråkiga ungar satt nästan bredvis mig på bussen. Det är sånt man kan bli riktigt irriterad på. Men jag gick av efter tre stationer så det var bra.

Jag hade som sagt sovmorgon. I en timme! Så jag gick upp vid sju idag, hade då sovit som en stock hela natten. Jag märkte inte ens när Ellen gick och lade sig. Jag började med engelska. Vi fick tillbaka våra oförberedda prov i grammatik. Jag hade lite fel här och där. Vissa såg jag direkt vad som var fel och det är ju bra för då kan jag ju det egentligen. Vi gick igenom provet på lektionen så det var soft. Sen var det svenska. Vi skulle skriva på våra bokrecensioner. Jag är nästan klar så jag finslipade lite, tog bort vissa saker och skrev till andra. Sen var det lunch. Åt lunch med Elise och några från 1a.

Efter lunch var det franska. Vi pratade lite om vårat nya projekt: skriva en redovisning om en fransktalande artist. Jag ska jobba med Erik. Vi har fram till jul på oss så idag så bestämde vi bara vem vi skulle redovisa om. Jag minns inte vad hon hette men Erik kännde igen nån av hennes låtar och tyckte att hon var jättebra. Jag tyckte också att hon var duktig så vi tog henne. Vi hade prov på verben också. Det kändes för en gångs skull ganska bra även om jag inte pluggat så mycket. Hoppas att det gick bra också!

Sist var matten. Vi gick också igenom ett gammalt prov som vi jobbade med förra lektionen. Det var också soft för man hade ju redan rätt svar (eller alla hade kanske inte det men jag hade det, man fick välja vilka tal man skulle räkna och han tog inte upp alla).

Vi fick sluta fem minuter tidigare och glatt sprang jag iväg till bussen! Sen vet ni ju vad som hände för det har jag ju sagt haha!

Nu ska jag ta min sista riskaka med ostsmak och ett äpple tror jag. Kvällsmat blir nog varma koppen och kanske nån köttbulle. Vi får se :D

Kram!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0