Dan före Dan före Dopparedan

Japp, det är dagens "datum". Nu har jag hjälp mamma att julstäda här hemma också. Imorgon ska jag försöka tvinga med Johan att åka skridskor för nu finns det is mitt emot mitt hus (nästan). Det blev ingen springning idag. Drygt 15 minus, då håller man sig inne. Jag har borstat katten, en utmaning men efter ett tag så tyckte han nog att det var ganska mysigt ändå. Så nu är han också julfin.

Nu kollar jag på film. Eller, en film står på och jag bloggar.

Men nu ska jag gå skulle egentligen bara lägga in en julvers. Den kommer här.

Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar,
himmelens kronor med gnistrande ljus,
glimmande bågar i alla Guds hus,
psalm som är sjungen från tid till tid,
eviga längtan till ljus och frid!
Jul, jul, strålande jul,
glans över vita skogar!

Kom, kom, signade jul!
Sänk dina vita vingar
över stridernas blod och larm,
över all suckan ur människobarm,
över de släkten som gå till ro,
över de ungas dagande bo!
Kom, kom, signade jul,
sänk dina vita vingar.


Kram! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0