240

Hej!

Det här är mitt 240:ionde inlägg. Ganska coolt tycker jag. Inte jättemycket men ganska mycket.

Idag har jag: Ätit macaroner, varit ute och sprungit, tränat magen och ryggen och degat vid datorn. Jag har också sett och läst typ tio olika artiklar och kollat på nyhetsprogram. Det har ju hänt ett bombdåd på Drottninggatan (om du inte har hört det så har du troligtvis legat under en sten mitt i skogen hela helgen. För det är på alla nyhetssändningar och i tidningar och gud vet allt). Det är läskigt. Att någon kan göra något sådant. Jag läste också att han hade haft rörbomber ( vet inte riktigt vad det är men någon sorts bomb) i ryggsäcken. Han hade flera stycken men bara en smällde av för något hade gått sönder. Därför dödades bara han och några få runt omkring skadades. Jättehemskt ändå men man vågar inte tänka på vad osm kunde ha skett om alla sprängts.

Jag har för (kanske) första gången på denna terminen inga läxor! Visst, jag ska redovisa svenska/so och franska i veckan och vi har uppspel med ensemblen. Men jag är klar med båda franskan och Svenska/so. Ensemblen bygger på ackord. Samma om och om igen. Så jag hoppas att det går bra. Ska kanske sola lite också. Där tror jag att jag får gå på improvisation. Eller så slänger jag ihop något imorgon efter skolan (slutar klockan ett! Vi ska ha julmys hela dagen och pyssla).

Snart ska jag och Ellen baka lite för att ta igen kalorier från springningen haha ;). Jag läste på aftonbladet att om man inte tränar som ung så är det lättare att få demenssjukdomar som alzheimers. Min morfar har ju det och jag tycker att han alltid hållt igång (han är ju bonde). Om han då fick det ändå, så är det nog bäst att träna. Det är ju tydligen ärftligt så chansen finna att jag också har den genen. Jag hoppas att det ska finnas ett läkemedel mot det jag blir gammal (och kanske dement). Men jag hoppas ännu mer på att dom kommer på ett läkemedel idag.

Nu blev det djupt och lite deprimerande.

Snart ska jag och Ellen som sagt baka.

Hör av mig imorgon, om jag hinner. Men det borde jag göra ;).

Jag skulle egentligen in till stan och byta en julklapp, men nu vet jag inte om jag vågar. Väntar nog till nästa helg, då har det kanske lugnat ner sig lite.

Kram!!<3

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Jag har varit och sett Johans innebandylag vinna över Väskinde med 5-4.Helene och Christoffer har fått en dotter idag.(Helene är Ankies syster) Kram farmor

2010-12-12 @ 16:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0