Sommarlov igen??? 5/6

Nu skriver jag igen...Det är en sak som jag vill säga och det får mig att låta som en tant men HUR kan tiden gå så fort??
Det känns ju som att det var för två veckor sedan som jag fick sommarlov sist! och nu så är det sommarlov igen...jag fattar det inte och är fortfarande helt inställd på att gå till skolan på måndag...Visst det är kul med sommarlov men jag hänger inte med, jag vill bara stanna tiden och tänka efter vad jag har gjort på dom senaste 365 dagarna och hur det kan ha gått med sån himla fart! En sak som är riktigt tråkigt är att niorna går ut nu...jag känner inte fler nior än vad man kan räkna på en hand men gud vad jag kommer att sakna dom som jag känner (och kanske andra också)...men jag hoppas verkligen att dom får kul ...men ändå! Nu är det sommarlov...tydligen och betygen har man fått och man kan äntligen ta det lungt...eller? För bara några dagar sen så kom jag på att jag är femton år...jag kommer att vara 15 år äldre än alla barn som föds i år och när dom är 15 så är jag ju trettio det är ju ganska mycket och säg att man lever tills man är nittio..då har jag ju redan gjort av med en sjättedel av mitt liv och vad har jag gjort? kan man verkligen ta det lungt då? när man bara har 5 sjättedelar kvar av livet? Jag vet inte.. nu när jag skriver så känns det som att det är ganska mycket kvar...Men alla lever inte tills dess att dom är nittio och 15 år har gått riktigt snabbt...men nu när jag har skrivit av mig så kanske någon mer får något att tänka på...och kanske så ska jag skippa att ta sovmorgon varje morgon och istället göra saker som jag inte gjort förut....( som man kan göra, som är billigt och lätt...). Hoppas att någon läser och lyssnar på mina "visdomsord" haha


Kommentarer
Postat av: mimmie

haha, jag läser... men såna där tankar är ju bara sååååå jobbiga... för dom försvinner aldrig.. XD Vi får väl börja leva livet istället, elr? XD ;)

ska du göra på sommaren då? XD

puss

2009-06-14 @ 11:43:19
URL: http://miiimiii.blogg.se/
Postat av: Mallan

Ett mycket vuxet och klokt inslag.

Varför ska man ta sovmorgon och sova bort stora delar av livet..fast ibland kan de vara ok.

Men Du kan ju tänka bakåt också, alltså så mycket Du faktiskt hunnnit med under Dina 15:on levnads år.

Från en liten bebis helt beroende av andra vuxna, till en självständig ung kvinna ja de´Du.

2009-06-15 @ 22:27:10
Postat av: Moa

du tänker för mycket ibland matilda. <3

2009-06-22 @ 17:50:25
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0