Alkohollagen

Hej!

Nu har jag suttit i några timmar och läst igenom alkohollagen och dess historia. Det är mycket arbete med det. Nu har jag kommit fram till de olika definitionerna på alkohol och vilka som får sälja/producera alkohol. Jag är på sida 27 av 154. Efter det så är det ett annat dokument jag ska läsa igenom..jag vet inte hur långt det är men hoppas på att det inte är mer än 20 sidor. Anledningen till att jag gör detta är eftersom att jag som firmatecknare för min studentförening måste göra ett prov inför kommunen för att vi ska få behålla vårt alkoholtillstånd. Därför är det ganska viktigt att jag klarar av det här provet.

Det är mycket just nu men det är bara att ta en sak i taget. Ikväll ska jag jobba igen. Det är min sista dag för den här veckan, därefter kan jag fokusera helt på alkoholprovet.

Ikväll innan jobbet ska jag även på en föreläsning som hålls av en chefredaktör för någon tidning. Jag vet inte riktigt vad det handlar om men vi som skriver för skoltidningen skulle gärna närvara där. Jag vet inte om jag kommer att skriva för skoltidningen inom den närmaste tiden. När så mycket annat är på gång är det svårt att hinna med allt och skoltidningen är en av de sakerna som jag skulle kunna tänka mig att ta en paus ifrån.

Nu ska jag kanske plugga lite till. Eller ta en paus. Ibland måste man vila hjärnan en stund för att den ska börja fungera igen.

Imorgon är det lektion så jag måste även läsa igenom alla de andras texter och ge respons.

Det är bara att sätta igång!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0