Överkörd hundvakt

Hej!

Idag känns det som jag blivit överkörd av ett tåg. Jobbade på Kåren igår, alla hade precis fått in pengar på kontot så självklart var stället fyllt av glada studenter. 402 personer klickade vi in. Några blev utslängda, några var otroligt förvirrade.

Det är alltid roligt att jobba på kåren, dels för att du själv är helt nykter och ser andra göra massa konstiga saker på fyllan (en kille ställde sig precis utanför entrén och skulle kissa så vakterna fick leda bort honom). Men det är mycket jobb. Jag tror att jag var hemma någon gång efter fyra. Jag och Natalie däckade totalt och hon väckte mig imorse halv tolv! Har aldrig sovit så länge! (i alla fall inte på det senaste året, tror jag)

Nu är jag hundvakt åt Linnéa så jag har en liten Hamlet som gosar i hallen. Han somnar nog snart. Det är lite mysigt ändå! Fick veta att jag kanske kommer att få vara kattvakt också. Men det är inte förrän i februari. Det är en kompis som ska iväg på en mässa och rumskompisen vill ha lite avlastning. Förstår inte det, katten är supersöt!

Nu ska jag skriva på min slutportfölj. Den ska lämnas in imorgon (eller den ska postas då), Sedan blir det att diska för min del. Vi har inte haft tid att diska eller städa på någon dag och porslinet börjar att ta slut. Sedan måste jag börja skriva på min artikel till skoltidningen samt intervjufrågorna till chefredaktörens artikel. Hon tyckte att mina intervjuer till förra artikeln var så bra att hon ville att jag skulle intervjua en av hennes personer också. Helt okej för min del, det är bra träning och jag har ju trots allt läst intervjuteknik. Där lärde man sig många bra knep.

Ikväll blir det tjejkväll+en kille som får vara med. Ska bli jättemysigt!

Over and out.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0