Sjuk på riktigt.

Hej!

Nu har jag åkt på en riktig förkylning, eller något. Började med feber i onsdags som höll i sig till lördag morgon då jag kände mig bättre. På torsdagen hade mitt öga svullnat upp men jag fick ned svullnaden med tepåsar och aloe-vera. Det var verkligen tur för jag såg ut som Quasimodo från ringaren i Notre Dame. Jag pepprade även kroppen med ingefära, vitlök och C-vitamin, det hjälpte inte. I lördags kväll eskalerade det hela med över 39° feber, magont, illamående, yrsel och en bultande huvudvärk.Jag kunde inte sova på lördag natt men sov från söndag morgon till måndag morgon i hopp o att allt skulle vara över då men nej. Febern är kvar och ögat är lika svullet. Dessutom så börjar jag få känningar i halsen och jag låter väldigt förkyld när jag pratar (det har jag tack och lov inte blivit än).

Jag gick till doktorn (somnade nästan i hans väntrum, febern gör mig så trött att jag blir anfådd av att gå från soffan till köket ca. fem meter) tog blodprov, feber och stick i fingret. Halsprovet var negativt och de hittade inget konstigt i mitt blod så jag fick ögondroppar med lokal antibiotika. Droppade precis i första, det sved men förhoppningsvis hjälper dem i alla fall! Nu hoppas jag bara att allt ska gå över snart. Ögondropparna ska jag ta i fem dagar, det betyder inga linser och troligtvis ingen skola (pga. febern). Det skulle vara jättetråkigt att vara sjuk på min födelsedag på fredag så medicinens makter; Hjälp mig!!

Nu har min bästa roomie Natalie lagat mat till mig, är hungrig men har ingen matlust, vill bara dricka vatten. Får tvinga i mig lite.Jag ska inte klaga. Natalie har varit världens underbaraste människa de senaste dagarna och tagit hand om mig. Tur att jag har henne! <3

Nu måste bli frisk så att jag kan göra nåt fint tillbaka!

Kram!

Kommentarer
Postat av: farmor Barbro

Ta det lugnt och krya på dig. Kram.

2014-02-17 @ 22:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0