Solsken!

Hej!

Idag skiner solen ute, synd att jag måste sitta inne nu på förmiddagen och putsa på uppsatserna som ska in idag. Ikväll blir det nog en springtur tror jag, eller snarare i eftermiddag eftersom att jag slutar halv tre. I helgen var jag på Gotland, det var otroligt mycket folk på båten tillbaka, 1494, dvs. om det hade varit sex personer till så hade båten varit helt fullsatt.

I Eurovision fick vi alltså nöja oss med en fjortondeplats, jag tyckte i alla fall att Robin var duktig så vi kan ju inte skylla på honom. Men VM-guld i Hockey blev det! Man kan ju inte få allt!

I helgen hade jag lite ont i handlederna men nu är det bättre. Jag har arrat klart låten, den blev lite likadan hela tiden men som en vaggvisa, vilket var min ambition. Jag fick ett jättefint mail av min engelskalärare som jag tänkte klistra in här (engelska C).

"Tack för en mycket väl genomförd guidning idag. Du och din engelska har vuxit oerhört under läsåret och jag är enormt glad över det. Din recension var perfekt. Din bokdiskussion visade på god analytisk förmåga, och då som idag uppvisade du gott ordförråd, flyt och fint uttal.

Jag bedömer att du uppnått MVG på kursen och önskar dig all lycka i framtiden.
Kram"

Det var fint skrivet tycker jag!

I helgen var jag ute och cyklade, det var jätteskönt. Ett riktigt sommar/vårtecken! Och Ceasar (katten) fyllde tre år i söndags så jag lägger ut en liten söt bild på honom när han var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0