Fri tid, fritid.

Jag har ingenting att göra! Har läst ut alla böcker jag har här i Stockholm. Förutom "Strändernas svall"som handar om när Odysseus kommer hem från kriget till sin fru Penelope och sin son som har ett mycket svårstavat namn. Det är en klassiker och den är fylld med beskrivningar och fint språk. Det tar dem ungefär fem sidor att beskriva Odysseus ansikte. Den är säkert jättebra när man kommer in i den men just nu är det ingenting jag orkar ta mig för. Den kanske får åka med till London. Jag har inte heller någon bra film att se på eller några roliga tv-kanaler. Så jag gör ett litet gnälligt inlägg här fylld med i-landsproblem för att fördriva tiden. Jag kanske får läsa om någon av böckerna, även om jag redan läst om den senaste jag läste ut idag igen. Väldigt enkla böcker i det fallet, mycket skönlitterär och enkel litteratur, det tog mig ca. fem timmar att läsa två böcker som sammanlagt består av 648 sidor. Som sagt, mycket enkel litteratur, man behöver knappt tänka men det är lite skönt ändå när man är sjuk. De var på svenska också bör jag tillägga, kanske har jag nu blivit så van att läsa på engelska att svenska böcker bara flyger förbi (i princip alla böcker jag läst de senaste halvåret har varit på engelska).

Nu värker handleden så jag säger hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0