Tredagarshelg

Hej!

Det blev en tredagarshelg för min del. Jag har nämligen ingen ARL imorgon vilket gör att jag är helt ledig! Det blir nog lite plugg ändå, en sväng till myrorna/stadsmissionen för att kolla på kläder till skivan och sedan våffelkalas hos Stina!

Idag blev det lite plugg gjort i alla fall och jag har lagt in min preliminära ansökan till högskolorna. Jag är fortfarande lite tveksam till om jag ska sätta skrivarkursen i gävle framför psykologiutbildningarna i umeå och östersund för det är så långt bort! Eller framför allt långt upp, känns som att det alltid kommer att vara kallt och mörkt där. Lund är ju nästan lika långt bort (eller nåt, är inte så jättebra på geografi) men det är söderut och det känns som att det inte är lika "dött" där. Problemet är ju att det är extremt svårt att komma in på psykologilinjen och då kanske det är värt att gå i t.ex. östersund om jag kommer in där. Det är lättare att få jobb som psykolog också även om det kommer att vara 6 riktigt köttiga år! Plugg hela tiden osv. men jag har överlevt tretton år i skolan så jag klarar nog av sex till! Utbildningen i gävle leder till en filosofie kandidatexamen (elr nåt) och jag vet inte hur användbar den kommer att vara i framtiden. Det är svårt det här..

Nu har jag i alla fall skrivit ned de flesta av mina högskoletankar. Jag får antingen gå skrivutbildningen eller vänja mig med att bo så långt norrut som jag aldrig förut varit. Ett val som kan förändra mycket. Det kan hända att jag inte kommer in på någon psykologilinje och hamnar i gävle ändå. Man vet aldrig.

Inatt hade jag en jättekonstig dröm att jag hade kommit in på Karolinska Institutets psykologilinje. Men det var mer som att komma in på Harvard eller något för man bodde där och på första dagen fick vi T-shirts och munkjackor med ett guldglittrigt runt märke där det stod KI och någonting mer. Sedan var det någon med en båt och vatten eller något. Men jag var i alla fall kung i skolan (Rytmus) ett tag för alla var jätteimponerade över att jag kommit in. Det var ganska kul.

Nu ska jag göra någonting. Kanske blir det något produktivt. Man vet aldrig!

Snyggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0