Försov mig

Hej!

Jag försov mig, inte så att jag missar skolan, men jag missar min simmning. Jag får ta den på torsdag istället, om jag hinner efter skolan, annars får jag försöka att simma någon gång under helgen. Det finns ju simhall där också! Bara bussarna går.

Idag har jag endast ARL, jag satt och skrev på mitt tal igår. Jag får huvudvärk bara jag tänker på det. Det är inget jag är stolt över och jag vill verkligen inte hålla det men jag måste ju hålla ett tal och jag hinner inte att skriva om det.

Ikväll får jag kolla över det och planka. Det blir nog bra, kanske. Jag är fortfarande ganska trött, sov inte alls bra inatt. Men jag måste till skolan. De har upprättat en ny spärr för ledighet och sjukanmälan och det räcker att man är borta en lektion, sedan måste man ha med sig läkarintyg på att man är sjuk. Jag tycker att det är jättefel för jag vet att om jag inte piggnar till så kommer jag inte lära mig något i vilket fall. Och tänk om man är hemma med vinterkräksjuka, det kan man inte få ett läkarintyg för men man kan ju inte gå till skolan och smitta alla andra/ spy överallt. För att få ta ledigt så måste man som vanligt prata med mentorn, men han får bara ge tre dagars ledighet per termin, förut var det tio. Sedan måste man gå till rektorn och han får ge max åtta (alltså fem+tre) lediga dagar. Så vad händer när man vill vara ledig en extra dag? Ja, man får helt enkelt sjukanmäla sig, utan läkarintyg. Himla bra system tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0