Hemma

Igen, börjar bli trött på detta. Fick i alla fall pallra iväg till affären för att köpa mat. Blev mest frukt, måste ladda med vitaminer! Köåte även kidneybönor, vi i Sverige äter för mycket kött så jag brukar blanda lite. Ett tips är att köpa kidneybönor (icas, lila förpackning brukar jag köra på) Skölja dem (för att få bort spadet som de ligger i) och sedan blanda med kokt pasta, pesto och majs. Ganska gott faktiskt! Man kan även blanda med annat om man känner för att vara lie GI eller LCHF. Så det blir nog min kvällsmat tror jag. Blev dock väldigt trött av att handla, blev yr i affären också så det får vara min enda utflykt idag! Snart ska jag ta någonting att äta.

Det är jättedåligt att jag missar ett livenightrep men jag har pratat med Jocke och han har koll! De ska ta en annan låt istället idag eftersom att den andra spelar pianot en stor roll. Vi tar den efter lovet istället (jag kan bara vara med på ett rep innan lovet så det blir för hackigt).

Jag vet inte vad jag ska göra idag. Ta det lugnt troligtvis. Jag läste ut min bok igår "Luftslottet som sprängdes". När jag åkte hemifrån i måndags så läste jag "Flickan som lekte med elden". Jag tänkte att jag inte behövde ta med någon mer bok för jag hade två tjocka böcker framför mig. Men tji fick jag. Nu läser jag om flickan som lekte med elden istället, det är ju bra böcker så det gör inte särskilt mycket men ändå. Lite irriterande, speciellt när jag har sex-sju olästa böcker som ligger hemma på mitt skrivbord. Alltså blir det den trejde gången jag läser flickan som lekte med elden. Men det gör inte så mycket. Jag älskat Luftslottet som sprängdes i slutet när alla bara äger ut varandra (säger inte vem som äger ut vem för det finns ju kanske folk som inte läst den). Det är i alla fall ett bra slut, inte oväntat kanske men sannerligen spektakulärt!

Nu ska jag äta lunch. Sen en apelsin.

Bacillfria kramar!
 
Ska kanske prata med Fanny en stund sen. Fast hon får prata mest, jag får kraxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0