Nollning dag 3

Herregud vilken dag, eller vilken kväll!

Dagen började lugnt, vi var väldigt få på dagen då vi skulle leka lekar så istället för att leka så chillade vi i solen och pratade. Efter någon timme så gjorde vi en lek, vi skulle låtsas att vi stod på en Sverigekarta och så skulle man ställa sig på den platsen man kom ifrån. En av ledarna visade måtten för var stockholm var, vart skåne var och vart norrland var. Sedan fick alla ställa sig på sina platser, jag ställde mig vid Gotland, alltså en bit ifrån alla de andra. Efter en liten stund upptäckte någon att jag stod lite långt bort och sade "Men kom hit och ställ dig där du kommer ifrån". Jag fick då förklara att jag stod på rätt ställe, dvs. där som Gotland skulle vara. Efter det pratade vi lite till och sedan gick vi och köpt glass och solade lite mer.

Vi drog hem mot kvällen och jag bytte snabbt om, målade på lite läppstift för General Fab och hade en plan på att ge General Salt en puss på kinden (det gäller att samla på sig fjäskpoäng nu på slutet!). Efter det gick vi ned till PubenPuben där vi skulle ha övning på finsittning. Det var väldigt fina regler som vi kommer ha stor nytta av på onsdag. Bl.a. att dörrar med ovanligt höga trösklar kallas för fönster och det är inte ett ställe man ska gå ut och att man skulle hålla koll på sin bordsgranne så att den inte drack så mycket att dennes ansikte blev suddigt, Det var två av väldigt många fina regler. Vi fick sjunga nationalsången och sedan åt vi en festmåltid av falukorv och pasta!

Vid åtta öppnades PubenPuben upp även för andra föreningar och det blev lite mera folk. Efter en stund så kom tre Generaler och ett gäng skändare(en annan förenings slags generaler men de är ett gäng "gubbar" med skägg och grön fez, de är svartklädda har en stav som de lutar sig mot och går väldigt långsamt och hackigt. Generalerna börjar alla sina meningar med eventuellt t.ex. "Eventuellt att nollan ska göra en armhävning" så ska man göra en armhävning. Skändarna däremot säger "Kanske" i början så t.ex. "Kanske nollan ska berätta en historia".) in på PubenPuben. Vi nollor som var kvar fick ställa upp oss, sjunga en sång för generalerna och sedan blev Natalie utnämnd till supernolla. Hon fick en hockeyhjälm med ett supermanmärke. Sedan ville skändarna att vi skulle berätta en saga om en liten katt, som blev en stor katt med man och bodde på savannen och den katten blev en kung. Det var alltså Lejonkungen. Så vi fick på vårt bästa sätt ta olika roller och sjunga och agera. Jag var Apan som döper, Timon och Nala. Natalie var Simba och andra var hyenor, fågeln och Martina var Mufasa. Vi skulle utnämna Scar när skändaren sa att han ville vara Scar. Det var väldigt roligt och alla i baren hade också väldigt roligt när de såg oss agera och sjunga. Till och med en av generalerna tappade masken lite och fnissade bakom masken. De har annars alltid varit likgiltiga och hårda. Efter det sade skändaren att han trodde att Natalie med hjälp av hjälmen kunde levitera. Så vi lyfte upp henne, skändaren förklarade att det var lättare att levitera på magen så vi fick vända henne. Sedan skulle hon susa runt i rummet och vi skulle sjunga sången. Ingen av oss kunde supermansången så skändaren sa att vi fick välja en favorit. Vi valde "Bä bä vita lamm" vilket utlöste ännu mer skratt från våran publik. Allting var galet men otroligt kul. Efter det fick jag mitt första plus på min namnbricka. Jag var en särpläglad Lejonkung tyckte General Fräck. General Salt och Fab var tyvärr inte där så jag får fjäska för dem någon annan dag. Kanske imorgon då vår förening ska ha en genemsam grillning. 

Natalie fick order om att alltid ha på sig hjälmen så hon kommer att vara vacker imorgon i skolan. Nu ska jag sova. Vi har bestämt att vi i ett gäng ska cykla härifrån 08.30 så jag måste sova!

Godnatt och sov gott, jag har haft en superdag och hoppas att ni också haft det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0