Gävle

Hej!

Nu har jag flyttat till Gävle. Jag har haft en fantastisk sommar, har mest jobbat men eftersom att jag har sådana fantastiska arbetskamrater så har det varit riktigt roligt. Jag tror att de ord jag yrrtat mest under sommaren är "Jajjamän" och "Det fixar jag". Det, plus en massa leenden har varit min sommar och det är inte något större fel med det. Jag har även träffat mina systrar och deras partners+min systerdotter hon och jag var på låtsaspicknick och jag var lillasyster. När jag gick därifrån frågade hon om jag snart skulle komma tillbaka, det var väldigt tråkigt att säga "Vid jul" men så får det vara. Fanny var på besök i somras, vi pratade och gjorde saker som vi brukade göra när vi var små. Till exempel köpa billig choklad, vi brukade gunga gungbräda men de har tagit bort den så vi satte oss på en rutschkana istället. Jag spelade såklart pärk och var med på Stångaspelen vilket var väldigt roligt, som vanligt. Tyvärr åkte vi troligtvis ned i bakpärken och gick inte upp i frampärken. Men Stångaspelen är alltid roligt ändå. De sista dagarna innan jag skulle åka till Gävle så var Stina nere på ön, vi var på stranden och i Visby och annat. Jag har även fikat med David och Markus under sommaren men annars har jag som sagt mest jobbat.

Nu är sommaren över och som sagt och jag har flyttat till Gävle, det här är min tredje dag här och jag har nyss varit ute på en springtur. Jag har handlat massa nya saker, mest städgrejer men även en cykel. Snart ska jag ta en dusch och spela lite piano tror jag. Jag har träffat en klasskompis som bor två våningar under, vi flyttade in samma dag. Vi har bestämt att vi ska gå till skolan tillsammans på onsdag så det är skönt i alla fall. Det är skönt att kanske ha lite koll på en människa i alla fall. Han verkade i alla fall trevlig det lilla som vi pratade.

Nu tänker jag lägga in lite bilder på min lilla fina lägenhet på 27 kvadratmeter!

Sovrummet
Duschen
Andra delen av badrummet
Köket
Köksfönstret
Min dörr med mitt namn!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: farmor Barbro

Kul att se hur du har det, hoppas att du kommer att trivas i ditt nya boende och med skolan. Kram farmor.

2013-08-19 @ 16:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0