Tusiken.

Nu vart man sjuk igen, feber och halsont. Jag förstår inte varför jag varit sjuk så ofta på sista tiden (eller typ tre gånger från juni och till nutid). Jag brukar ju aldrig vara sjuk! Det är med sorg jag kan meddela att min närvarorapport inte är helt vit längre, den är fylld med gråa staplar (giltig frånvaro). Jaja, jag pratade med David i alla fall och jag missade inget på engelskan. Vad jag missade på ensemblen vet jag inte, snackade med en gitarrist men han hade inte heller varit där så de fick kanske inte så mycket gjort. Idag har jag istället skrivit lite på mitt projektarbete (det praktiska, dvs. noveller och dikter). Annars har jag inte gjort något nyttigt alls. Febern kom nu mot kvällen så jag sitter i sängen, fullt påklädd (flera lager kläder) under täcket och med en fleecefilt över axlarna. Jag tog ipren nyss så jag fryser nästan inte nu :). Får nog tyvärr vara hemma från skolan imorgon också. Om jag mår lite bättre så tar jag kanske itu med min psykologiuppsats eller pluggar kuhi. Men det är ifall att jag inte har feber.

Något jag inte tänker göra är att gå till vårdcentralen, jag vet att de bara kommer skicka hem mig. Sist fick jag betala 300:- och var inne hos doktorn i två minuter. De tog mig inte ens seriöst. Så det ska mycket till innan jag går tillbaka dit!

Nu ska jag ta det lugnt, klockan är kvart i sju men jag ska nog sova snart ändå tror jag. Det är viktigt med sömn när man är sjuk. Jag hittade vitamintabletter i min medicinlåda också så jag tog ett sånt. Vet inte hur bra de är, har inte velat ta dem eftersom att jag blev sjuk när jag började ta dem. Men det är nog bara vidskepelse, så nu ska jag ladda vitaminer!

Var ute på internet och läste om dåligt immunförsvar, det står att det kan förbättras om man börjar motionera och slutar att äta halvfabrikat (typiskt att jag precis köpte köttbullar). GI-dieten var tydligen också bra att följa för bättre immunförsvar. Det kommer kanske bli svårt, men jag ska försöka sluta med halvfabrikat och börja att springa igen. Eller kanske fixa ett simkort så man kan åka och simma någon gång i veckan. Vi får se hur det blir, man ska ju ha tid också. Men jag antar att man får ta sig tid. Man förlorar ju bara mer tid på att vara sjuk!

Vi får se hur det blir! Ha de gött!
Puss&Kram! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0