Softiisch!

Hej!

Idag hade jag en väldigt soft dag. Jag hade engelska C, vi jobbade själva och jag var väldigt produktiv, blev nästan klar. Sedan kopplade jag ihop dvd:n med tv:n nere vid tv-spelen (i skolan) och fick igång allt (var lite imponerad av mig själv, har aldrig varit teknisk och visst var detta inte något komplicerat men ändå). SEdan kollade jag och David på Monty Pyton och åt lunch. Efter lunchen började vi kolla på Hitta Nemo och folk kom och såg lite till och från (var nog över 20 personer när det var som flest, även lärare fastnade en stund och tyckte att det var en rolig grej att kolla på film) alla tyckte att det var en jättebra idé! Så vi funderar på att starta en lite klubb med "fredagsfilm" :) Det skulle vara ganska mysigt! Efter hitta nemo kollade vi på en film med sketcher (minns inte vad den hette) men den var jättekul!

Efter det gick jag och David till biblioteket för jag skulle låna en bok till svenskan, den fanns såklart inte men jag beställde den. Sedan skulle vi gå till bussen, vi missade den precis (orkade inte springa) och nästa skulle gå om tio minuter. Då tänkte vi först att vi skulle gå till nästa busstation men jag kom på att jag ville ta lite höstbilder. Så vi vände och gick åt andra hållet, promenerade omkring ett tag och tog bilder. Sen gick vi tillbaka och tog bussen hem.

Jag slutade alltså kvart i tio, stannade i skolan till fyra. Det måste ju säga något om hur nice min skola är! Nu är jag hemma ändå, blev inte att gå ut ikväll, vi tar det imorgon kväll istället. Det var nog bäst för trots det att jag haft en supersoft och trevlig dag så gick jag ändå upp tidigt och är nu ganska trött. Klockan är bara kvart över sex! Jag får hålla mig vaken i några timmar till! Brukar inte vara så svårt när tröttheten slår över :)

Kram och trevlig helg på er!

Bjuder på lite fina höstbilder (Mest till Fanny som inte har någon höst längre, jag hoppas att hon ser detta)
Bild på sjön Fotograf:Matilda
En bild på en liten bäck, Fotograf: David
En färgrik trädtopp Fotograf: Matilda
En helt underbar bild av löv i solen Fotograf: David
Lite härliga lönnlöv! Fotograf: David Scenograf: Matilda
 
Det var en härlig promenad, Davids bilder blev bäst. Hans pappa är fotograf så han har det nog i blodet! :)
 

Kommentarer
Postat av: farrmor

Fina höstbilder. Kram på dig och ha en trevlig helg.

2012-10-12 @ 23:21:30
Postat av: Flickan som saknar hösten (aka Fanny)

VILKA FINA HÖSTBILDER!!!! Låter kanske konstigt men när man inte har höst, saknar man den.. Fast jag ska inte klaga på värmen (bara sakna hösten) pussar i massor till dig Piff från din Puff;)<3 saknar dig..

Svar: Det låter inte alls konstigt! Hösten är härlig, förutom regnet och när löven blir blöta och slabbiga. Jag insåg precis funktionen att jag kan svara på era kommentarer, ganska kul ^^ Saknar dig också Puffis! <3
Matilda

2012-10-16 @ 17:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0