Senaste dagarna

Hej!

Nu har det varit uppehåll här sen i torsdags (tror jag). Det har hänt massvis med roliga saker, jag kör en liten samanfattning.

Fredag: Slog David i pokemon stadium tre gånger (tv-spel). Hade engelska C och på ensemblen hade vi livenightsnack. Jag försöker fortfarade få tag på trummis och sångare. Förhoppningsvis så lyckas jag snart ^^ Kvällen var bara soft, jag laddade upp för lördagen.

Lördag: Nollning!! Hur kul som helst :D Jag, Simon och Pelle var militärer och ledde sju nollor (endast killar), som sen blev sex, och sedan åtta! :) Senare tillkom även en fjärde ledare, Joanne. Vi marscherade, skrek ut order och olika marschverser. Det var en helt sjukt kul dag! En nolla var tvungen att gå, så vi gjorde ett litet skådespel framför de andra nollorna (som inte visste att han behövde gå). Vi ställde upp dem på en linje och sen gav simon en vattenpistol till han som var tvungen att gå och skrek "Skjut mig". Han sköt Simon och då skrev Simon "Myteri, försvinn ur min åsyn!" och gick emot killen som vände sig om och sprang. Simon skrek typ random saker efter honom medans han sprang iväg. Och jag sa till de andra nollorna som var kvar "Nu lärde ni er nåt och vet vad som händer". De såg lite rädda ut och när jag säger detta så låter det som att vi var jättetaskiga mot nollan som skulle gå, men han var helt med på det och jag såg att han log när han började springa. Vi gick runt på lite olika stationer och mellan dem hittade vi på små utmaningar för nollorna. Mot slutet av dagen hade vi rekryterat två killar som ville gå över till våran grupp (vi var helt enkelt roligare än deras förra grupp) och vi satte oss på skinnarviksberget och snackade med dem om vad de tyckte om dagen osv. Det verkar som att alla hade haft en kul dag och det var ju vårat mål, så alla var nöjda. Vid slutet av dagen var de inte bara ettor utan de hade även fått nya titlar av oss. De fick utmaningar, valde själva om de ville anta dem och utefter det så fick de sina nya titlar. Jag snackad även med Pelle som jag inte pratat med förut och fick reda på att vi är döpta i samma kyrka, han brukar spela golf på banan hemma vid mig och han bor en t-banestation ifrån mig. Ganska konstigt, men väldigt kul :).
 
På kvällen åkte jag hem till David och vi åt pizza. På kvällen var det såklart nollningsfest, i vitabergsparken. Jag gick inte dit. Mest för att det var otroligt kallt ute och jag har inte råd att bli sjuk. Senare när jag pratade med David så visade det sig att det hada varit ganska drygt, poliser hade varit där hela tiden och hällt ut sprit och förstört stämningen. Så jag gjorde rätt val. Jag slog även ihjäl en spindel (så stor att när den landade på golvet framkallade en duns) med min toffla. 
 
Söndag: Plugg, plugg, plugg, plugg. Så ser det ut. Jag ska även försöka att ta en springtur senare. 
 
Bjuder på lite vackra nollningsbilder.
Springer i åttor i en cykel/skategrej
Lite klättring
Löjtnand Löwin på sned.
Hur många kan man få in i ett litet hus? Ganska många visade det sig.
Lite såpafotboll är väl alltid kul.
Seregant Hoff och Löjtnand Löwin
Putting on make up
Vi vackra militärledare
Vackert teamwork i konstrueringen av en mänsklig pyramid
Hela truppen i slutet av dagen.
 
Det var helt enkelt en mycket härlig dag!
 

Kommentarer
Postat av: farrmor

Vad kul ni har och vilka bra val du gör. kram

2012-10-07 @ 14:17:45
Postat av: Marlene

OJOJOJ vilken lördag !!!kram

2012-10-07 @ 23:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0