Min helg

Hej!

Den här helgen har trots allt varit ganska bra. I fredags var jag i skolan (men hade inge lektioner, förutom ensemble då jag fyllde i ett utvärderingspapper) Men jag hängde där med vänner och sådär. Var kvar i skolan tills den stängde (16.30) sedan gick jag och Sofia över till Dieselverkstaden. Vi satte oss på ovanvåningen och hon sminkade mig och fixade mitt hår. (Jag hade i princip gått upp ur sängen och gått till skolan). Så jag blev fin. Sedan så var vi kvar där en liten stund till tills Stina ringde och sa att hon var klar på jobbet. Då åkte vi till Söder och mötte henne där. Vi gick till Tacobar och åt. Vi började med en Margarita (som Tacobar gör väldigt mycket reklam för så vi ville prova.) Det var dock inte det smartaste vi kunde göra för vi hade inte ätit sedan klockan tolv och klockan var då efter sex. Så vi blev lite fnissiga. Men sedan åt vi mat, satt kvar länge och pratade. Hittade på roliga metaforer och massa sådant. Sen gick vi till Bion. Den började klockan nio och det var den sista Twilight-filmen. Jag blev positivt överraskad att den var så bra. De andra filmerna har inte varit så jättebra så mina förväntningar var inte särskilt höga men den var bra. Sedan var den klar vid elva och vi begav oss hemåt. Sofia gick till pendeln och jag och Stina till Slussen. Stina skulle hem till Erik så hon tog buss. Min nästa tunnelbana skulle gå om 12 minuter. Men till sist kom den i alla fall.

Efter mariatorget på väg mot zinkensdamm så stannar plötsligt tunnelbanetåget. Vi får ingen information, lysena går ner på halvläge och de stänger av fläktarna. Efter kanske fem minuter får vi reda på att en obehörig var på spåret och de måste vänta på insatsstyrka som ska se vart denna obehöriga tog vägen och om det fanns flera. Så vi stod stilla i lite drygt en halvtimme. Jag kom alltså hem efter tolv men var då inte alls trött. Så jag läste bok och varvade ner.

Igår så pratade jag med Fanny, spelade piano och gjorde inte så mycket annat nyttigt. (jag kunde inte spela så länge för jag har fått ont i handlederna igen. Jag kommer inte kunna vara med på pianouppspelet för jag kommer aldrig att hinna lära mig låten när jag bara får spela så lite i taget. Men nu kom jag på att det är samma dag som morfars begravning så jag kommer inte ens vara där.) På kvällen hade jag och Albin egentligen tänkt att vi skulle dra ut ett gäng och fika men ingen svarade på sms så vi struntade i det. Nästa helg ska vi däremot ut och dansa på lördagen och sedan ha adventsmys på söndagen. Det blir min sista helg jag är i Stockholm innan jul så vi planerade in mycket på den helgen. Jag får väl se om jag ska göra något med Stina och Sofia på fredag också, så att jag hinner träffa dem lite mer.

Idag har jag inte heller varit så produktiv. Har spelat piano, diskat, gjort lite projektarbete(som ska in på fredag!!) och läst en text till svenskan. Imorgon lär jag väl ha psykologiexamination (muntlig). Vi får se hur det går. Just nu känns det ganska bra.

Hoppas att alla haft en fin helg!

Kram
Jag och Sofia i fredags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0