Trist tunnelbanetur

Hej!
Idag när jag skulle åka hem så var det någon som hoppade framför tunnelbanan jag var på. Jag var längst bak så jag såg inte människan hoppa men tåget tvärnitade så alla i vagnarna flög runt lite. Vi på tunnelbanan hade ingen aning om vad som hänt. Vi såg att folk på perrongen gick bakåt med händer för hjärtat och munnen men inget annat. Efter ett tag så öppnade tunnelbanan ett par dörrar så folk gick ut. Sedan börjar tåget backa, efter så får jag veta att tåget backade över liket för att ingen skulle se. Alla tunnelbaneturer ställdes in (så jag åkte buss sista biten). Det var riktigt hemskt alltihop. Jag tänker på tunnelbaneföraren som måste fått men för livet. Att ta livet av sig genom att hoppa framför ett tunnelbanetåg är hemskt och tyvärr ganska vanligt. Jag har aldrig varit med om något sådant förut men några gånger har jag varit tvungen att åka annorlunda pga. "olyckshändelser" vilket oftast betyder att någon hoppat.
Väldigt hemskt.
Nu ska jag snart ha tågluffarmöte och ta en kopp te. Kanske ska spela lite piano först, eller läsa. Något blir det i alla fall.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0