Hemma igen

Har haft en supermysig helg i skärgården. Det blev sol, spel, grillat och Stina badade (galning). Jag fegade ur på badet för det var ganska kallt..Vill inte bli sjuk så nära tågluffen :).
Här är helgen:
  • Vi spelade spel, enligt Sofia så ligger allt i Portugal så det var trevligt ^^
  • Loreene vann Eurovision, obvious för hon var bäst men ändå kul att äntligen få det bevisat vilket bra musikland Sverige egentligen är. Vi är ju nästan med i alla länders bidrag så på något sätt hade vi vunnit ändå. Men det var skönt att Sverige vann inte Svenskar, om ni förstår skillnaden. Dock ska vi straffa Italien (som förstörde våran 42/42 poäng) lite när vi är där. Fick förslag på Fanny att klanka ner på deras pasta. Sitta på restaurang och kommentera (på svenska) att Kungsörnens pasta är det som gäller. Det var en bra förslag.
  • Jag har åkt mycket båt, jag börjar tycka att det är riktigt mysigt att åka i mindre båtar. Först var det läskigt men det är kul och skönt när det är solsken ute.
  • Jag har bränt mig lite i solen men inte så att det blivit riktigt rött.
  • Myggbett pryder mina ben.
  • Inga läxor blev gjorda (jag har bara barpiano och piano kvar, tror jag).
Kommer inte på flera saker nu. Det blev inga bilder i helgen, kameran låg i botten av väskan. Nu ska jag kanske slänga in en maskin tvätt och spela piano, eller kolla på en film. Det lät mer lockande. Jag har hela dagen på mig imorgon att spela. Jag har kompledigt för historian för nästa vecka ska vi på studiebesök. Vi ska få kolla igenom deras nya utställning om Sveriges historia och så ska vi kommentera på saker som vi tycker är konstiga/fel/bra etc. och så lyssnar de på våra synpunkter och ändrar t.om kanske i utställningen. Det är lite coolt och som våra lärare upprepar "Ett speciellt och ärofylld uppdrag" men jag kan nästan inget om Sveriges historia. Får väl bara chilla och det finns kanske nåt jag känner igen. Men i vilket fall så har jag bara engelska imorgon.
Konstig bild, men ändå vacker ^^ <3
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0