Venedig och vidare

Hej hej!


Idag har vi varit inne i staden. Det är MOAS födelsedag idag!!! Jag och Fanny sjöng med våran bästa morgonröst!! Senare på dagen så regnade det lite grann men det gjorde inte så mycket. Och vi har åkt GONDOL!!! Känn på den :) det var awesome och våran gondolförare var hur mysig som helst! Han berättade mycket om venedigs historia och gondolvett. När hans fru ringde så började han samtalet med att sjunga en kärleksfras (Fanny översatte). Han trodde att jag var förlovad för jag (matilda) hade ringen på det fingret och sedan visade han sin ring och pratade om ringar i Italien och hur många hade friat i hans gondol. Vi tog kort på en man med en äkta pastamage i en pastabutik! Hur mysigt som helst!
Nu ska vi göra en lista över favoritpersoner under resans gång.
1.tysken som räddade Matilda från att bli mosad under sin egen ryggsäck
2. Österrikiska kvinnan som hjälpte oss första dagen i hütteldorf med att ta oss in till Wien.
3. Currypojkarna från nattåget.
4. Gubben på bussen som hjälpte Matilda att få kontakt och hjälp sv. Busschaffören (fastän han inte kunde någon engelska)
5. Gubben med pastamage som ställde upp på bild fastän han inte riktigt förstod vad vi ville och troligtvis att vi var lite knäppa.
6. Gondolmannen. Den ultimata italienska mannen, mycket kärlek till honom!

Även ett litet omnämnande till campingpersonalen som är snälla. De tar sig dock inte in på listan.

På måndag checkar vi ut från våran bungalow och rör oss mot rom!

Puss & kram

P.s vi vet hur många läsare vi har, de som inte kommenterar kommer vi söka upp och tvinga dem att åka till hütteldorf!



Kommentarer
Postat av: Dad

Ni får gärna söka upp mig... Låter nice i Italien. Måtte Ni hitta en bar och titta på Italien-England ikväll. Kram/ Anders

2012-06-24 @ 05:05:57
Postat av: Marie

Tur för er att ni åkte gondol:):) Se nu till att hitta en mysig bar ikväll och titta på fotbollen. Vad kan vara mer italienskt än att få uppleva stämningen på plats när italien spelar, sen om man är intresserad eller inte så STÄMNINGEN!!! Ha det så jätte bra och var rädda om er!! Prata med Fanny igår så jag vet ni har det hur attans bra som helst.KRAMAR

2012-06-24 @ 13:04:05
Postat av: Farmor Barbro

Lite avis är man, tänk att få åka gondol.Det där med currypojkarna tycker jag låter intressant, dom vill jag veta mer om när ni kommer hem.Jag är född på fel tid,man tågluffade inte när jag var ung. det blev nästan uppror i socknen när jag åkte till Stockholm med en kompis när jag var i er ålder.Dom skulle bara ha vetat vad vi var med om! Farfar tar på sig Italentröjan när det är fotboll.Kram på er.

2012-06-24 @ 15:53:51
Postat av: Pappa

Inte vill jag åka till Hütteldorf....verkar inte som det var något uppskattat ställe....Hoppas ni fick uppleva stämningen igår när Italien vann. Ha det bra och kram till er alla. // Micke

2012-06-25 @ 09:19:43
Postat av: Moas älskade syster, ALVA!

Heeej allihopa! Hoppas ni har det grymt. Låter som att ni har det jättemysigt i alla fall. Puss!!

2012-06-26 @ 16:59:30
Postat av: Marlene

Väntar med spänning på nästa inlägg, kram på Er !

2012-06-27 @ 05:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0