Julgodis och Begravning

Hej!

Nu var jag hemma i helgen. Åkte hem i torsdags. Jag mötte upp brorsan vid centralen och sedan åkte vi. I fredags var det begravning för min morfar. Det var väldigt fint. Jag sjöng i början, det var inte helt enkelt men det gick. Sedan var det fritt fram att storgråta. Det var en fin begravning och sedan åkte "de närmast sörjande" till mormor och åt mat och fikade. Den delen var faktiskt ganska trevlig och det var på något sätt ändå skönt att gå på begravningen och gråta lite.

På lördagen så var vi först nere hos mormor och åt hemlagade köttbullar och fikade med tårta som fanns kvar från dagen innan. Sedan åkte vi hem och tillverkade julgodis in på sena natten (med uppehåll för att laga och äta tacos). På söndagen så packade vi och åkte in till stan. Fikade hos farmor och farfar och åkte sedan till båten. Så det var en trevlig dag det med. Jag hade båtbussbiljett och det var otroligt skönt! När jag kom hem så tog jag en kvällsfika och sov.

Idag så hade jag bara en lektion, psykologi. Vi pratade mest om kriser och lite olika psykiska sjukdomar. En tjej hade med sig jättemycket luciafika som hade blivit över någonstans. (det var två olika sorters bullar, lussekatter, någon vit kaka och mjuk pepparkaka) David (läraren) fixade te också så det blev en väldigt trevlig lektion!

Efter det så åt jag mat och chillade i skolan ett bra tag. Jag köpte en chailatte (som var full av klumpar så jag slängde den, kunde kanske ha gått ned med den och bett om en ny men jag orkade inte och jag hade druckit halva utan att märka något). Sedan hastade jag iväg för att köpa lite saker. Nu är jag hemma, har skrivit på svenskauppsatsen och skickat den till min lärare för en genomskådning (haha).

Nu är de dags att laga mat, fixa pianoläxan och kanske ta en kopp te eller något.

Mina handleder var jättebra i helgen men idag fick jag känningar igen så jag smörjde snabbt på arnica(något naturläkemedel som luktar som obehandlad, våt ull, inte så härligt.) och hoppas att det hjälper!

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0