Första Advent

Hej!

Idag är det första advent. Har inte haft tid att skriva här så jag gör väl en liten sammanfattning.
I fredags var jag på saco-mässa. Gick omkring och fick veta mer om olika utbildningar. Efter det så åkte vi hem till Sofia och åt lite lunch och sen drog vi ut på stan för att julhandla lite! Vi gick till Beyond där jag hittade en supersnygg mörkgrön mockakjol, blev kär. Den kostade dock 279, men sen såg jag att dragkedjan var trasig (något som förhoppningsvis går att fixa, borde väl inte vara så svårt?) så de tog ner den en hundring. Jag köpte alltså en kjol i mocka för 179:- Det var ett bra pris och det blir lite julklapp till mig själv! Mot kvällen åkte jag hem och bara pustade ut efter en lång dag. 
 
I lördags så tog jag det lugnt, och pluggade på förmiddagen. Jag var ändå uppe ganska tidigt för jag ville kolla på julkalendern! Straxt innan fyra så åkte jag till Stina för att "modellera" med tre andra tjejer till hennes nuko-projekt. (lång historia, nuko är alltså Nutida Konst och de ska göra ett eget verk, hon behövde modeller.) Sedan fick jag en lussebulle innan jag drog vidare iväg till Simon. Vi hade sagt att vi skulle vara där sex men klockan var då närmare sju så jag trodde att jag var jättesen. Men på vägen så mötte jag Erik och Samuel och jag trodde då att de också var sena. När vi kom fram så var det dock bara William och Simon som var där så det var lugnt. Vi chillade lite, kom på något sätt in på Bh-snack så jag fick förklara vad siffran och vad bokstäverna stod för, de hade verkligen ingen koll! Helt ute och cyklade..
 
Sen kom resten av folket med energi och glögg! Så det var nice. Jag hade dock inte ätit något sedan klockan tolv och Markus hade med sig glögg som inte bara vad saft. Efter en kopp sån (liten kopp) blev jag väldigt varm och glad. Sedan så hängde vi och Markus lärde mig hur man skulle göra en karatespark. Men det var så lite utrymme och jag var rädd att sparka på någon av misstag så vi gick ut. Det slutade med att jag blev väldigt bra på själva sparken, men trillade omkull ner i en snödriva..Men i alla fall så var det en jättetrevlig kväll! (vi tände adventsljuset när klockan blev tolv). Vid ett nån gång började jag och Ellen bli trötta så vi gick in i ett annat rum och skulle sova. Men vi hade inte pratat på länge, så det slutade med att vi pratade och Simon kom in vid halv tre och var väldigt förvånad över att vi inte sov. Men sen sa vi godnatt. 
 
Det blev dock inte så många pepparkakor bakta, och de som faktiskt blev bakta hade väldigt konstiga former. Men ska inte sätta Ellen och Matilda i ett kök utan uppsikt med pepparkaksdeg. Med eller utan glögg. (inte jag Matilda) Om det var adentsmys kan jag inte svara på men det var väldigt mysigt i alla fall!
 
Idag så var det meningen att jag och Ellen skulle spontanklippa oss (kom på det imorse, det verkade som en bra idé) Så hon följde med mig hem, (jag hade varken linser eller tandborste med mig, jag skulle ju egentligen inte sova över. Men det blev så ändå.) så jag skulle fixa det och hon skulle ringa och beställa tid. Men det fanns ingen tid..Så vi chillade här hemma hos mig, åt omelett och lite sådär. 
 
Nu har jag pluggat lite kuhi och ätit middag. Detta blev ett väldigt långt inlägg. Snart blir det en kopp kvällste och kanske film eller något. Adventsmys måste man ju ha! (även om jag hade det igår och tidigt idag). 
 
Kram på er och Hoppas att alla har en fin första advent! <3
 
Adventsljustaken som jag och Ellen hade när vi bodde ihop, visserligen från andra advent. Men det var så nära jag kunde komma!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0