12 timmars skoldag!

Hej!

Idag var jag i skolan i tolv timmar! Jag började 08.30 och var kvar till ksolans stängningstid 20.30.

Jag hade engelska vid 09.30. Vi hade ingen riktig lektion utan en lek-lektion. Vi var uppdelade i lag och tävlade. Först skulle vi lösa ett korsord och den som löste det snabbast fick en poäng. Sedan var det ett quiz om lite känd julmusik och dikter. Till sist skulle vi komma på lite fina julrim till två saker som läraren hade tagit med. En chokladbjörn och en flugsmälla. Vi vann på flugsmällsrimmet men den andra gruppen vann på chokladbjörnsrimmet. Men mitt lag vann hela tävlingen ändå. Så vi fick chokladbjörnen och den andra gruppen fick flugsmällan!

Vi slutade tidigare. Jag satt och chillade med David och snackade med folk, fick min julklapp från Sofia (en bok som hette Singel i köket med massa recept för en person så man slipper dela allt på fyra). Sedan åt jag och David mat, jag hade KuHi (fick Mvg på kursen). Vi slutade tidigare där också. Så jag fikade och snackade med mer folk. Sedan satte jag mig i studieverkstaden ett tag och pluggade.

16.30 var det dags för inspelning med Ellen&co. Ellen har skrivit en gospel/jullåt (hennes projektarbete) och den skulle spelas in. Så jag, Matilda och Ellen spelade in fyra stämmor som vi fyrdubblade och sedan lade Matilda på en wail-del, det blev jättecoolt! Men vi är inte riktigt klara. William var en superstjärna och mixade (han är mupprare och väldigt duktig.) (mupprare=musikproducent). Vid 20.30 var vi tvungna att gå därifrån för då stängde skolan.

Sen åkte jag hem. Jag kom på att jag inte ätit min matlåda så min middag blev straxt efter nio. Imorgon har jag i alla fall lite sovmorgon även om jag ska ut på lite uppdrag innan skolan.

Nu ska jag snart sova, men först blir det något kapitel i boken.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0