Uppdatering

Hej!

Jag har fått veta att jag kanske varit lite dålig på att uppdatera på senaste tiden. Mitt försvar är att läxorna började lägga sig som små berg på mitt bord. Då var man tvungen att ta tag i det. Läxor finns det fortfarande gott om, men jag ska ta en stund nu och skriva lite.

Jag var hemma i helgen och myste med familjen. Myste med Johan och katten på lördags dagen. Mamma kom hem sen på kvällen och då hade jag och Johan lagat tacos till oss. Sen myste vi i soffan och kollade på film. På söndagen skulle jag ut och springa hade jag tänkt men det var för isigt och jag hade inte hunnit för det var mycket att packa osv. Jag var inne hos pappa och vi hälsade lite snabbt på farmor innan jag for iväg till båten. Där satt jag med en annan kvinna och Ellen. Vi pratade lite med henne. I slutet av båtresan tackade hon för sällskapet, sa att vi gjort hennes båtresa så mycket trevligare och sa till oss att vi skulle njuta av livet, göra massvis med saker, uppleva nya saker och ALDRIG känna oss dåliga eller speciellt vara med en man som får oss att känna oss dåligt. Hon sa att vi skulle akta oss för sådana som bara gör en olycklig och leva livet helt enkelt. Hon sa inte exakt så men jag tar fram meningen i hennes ord. Det var jättegulligt sagt tycker jag!

När vi kom hem så fikade jag och Ellen med te och varsin muffins som jag fick av farmor :) <3.

Idag i skolan var det inte direkt en skoldag. Jag hade som sagt inget piano för min lärare var sjuk men istället ett hälsosamtal hos Mary, den nya skolsystern. Det gick snabbt så sedan satte jag mig i datorsalen och försökte att jobba på min affisch. Det gick sådär, blev mer fel än rätt och jag är inte ett dugg nöjd med vad jag gjort men jag hoppas att jag har tid att rätta till det imorgon. Efter det så åt jag, svenska i en timma.

Vi jobbade med subjekt, objekt, predikat och predikatutfyllnad. Sist så skulle man skriva en liten text med bara subjekt och predikat. Det var JÄTTESVÅRT! Men jag lyckades väl ganska bra, min lärare sa att det lät mycket poetiskt haha :)

Efter det så skulle vi haft samhälle, men Sara var sjuk igen. Så vi hade fått lite instuderingsfrågor att jobba med. Jag och Moa satte oss i studieverkstaden och efter en stund kom Martina också. Jag jobbade med samhället men orkade inte så länge. Det var jättejobbigt. Ingen annan i klassen gjorde nåt så jag ligger nog ändå ganska bra till, jag gjorde fyra och en halv uppgift. Skrev väl kanske fem sidor också. Så det läter kanske som lite med fyra och en halv uppgift men jag skrev MYCKET!

Efter det skulle vi haft matte men vi hade ingen matte heller. Jag hade gjort allt som vi skulle göra idag i fredags så jag jobbade lite till med samhället ( alltså 4 och en halv uppgift). Sen gick jag, Moa och Martina och fikade.

Franskan gick ganska snabbt. Provet som kännts så bra fick jag G på. Som vanligt. Jag FÖRSTÅR inte varför han ska rätta det så petigt! Man blir ju enbart besviken....:(

Nu lyssnar jag på musik och ska ta lite och äta. Det blir fetaostlax och grönsakspasta som jag lagade förra veckan :) (det har varit fryst)

Kramar!!!<3<3<3

p.s. Mamma hade precis ett sånt skärp jag tänkt köpa så jag fick det! :) Nu slipper jag köpa ett för typ 200 kr! :) d.s.


Jag och dom finaste syskonen i världshistorien <3 <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, härligt att få ha dig hemma och kul att jag hade något som passade på dig...

Kortet på alla er syskon är jättegulligt Kul att de får vara med.

Kram

2011-02-03 @ 21:58:54
Postat av: mamma

Ja, härligt att få ha dig hemma och kul att jag hade något som passade på dig...

Kortet på alla er syskon är jättegulligt Kul att det får vara med.

Kram

2011-02-03 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0