SL!

Alltså!

Idag tog det mig två TIMMAR att komma hem! Det brukar ta en halvtimme eller fyrtio minuter. Det är okej, men två TIMMAR!! Inte okej!

Den första bussen stod vid busstationen när jag var ca tio m. bort, jag började springa och vikna för att föraren skulle se att jag skulle med, han såg mig, men körde. (Bussen var till och med tidigt hade den kommit på sin egentliga tid så hade jag hunnit med god marginal). Så då fick jag vänta på nästa som skulle gå om trettio minuter, den var försenad så den kom fyrtio minuter senare. Den var ganska full, inte jättefull men det stod några i gångarna. Busschaffören tyckte nog att bussen var full så hon bara körde förbi. JAHA! KUl! Då skulle jag egentligen ha väntat i trettio minuter till men då kom en buss som skulle gå till tyresö centrum, det var i och försig en riktig omväg men jag orkade inte sitta därute i kylan en halvtimme till! När jag äntligen kommer till Tyresö så står det att nästa buss ska gå om en kvart, yippey. Jättekul! Men då kommer en 819 till min räddning och jag hoppade snabbt på den. Det var i och försig också en omväg men då bryde jag mig inte längre. Sen fick jag gå hem sista biten. Om jag blir sjuk nu så kommer jag att STÄMMA sl! Dom kan ju inte göra så! Det var en till som väntade på bussen när den bara körde förbi och hon blev jättearg, "först så vill dom att man ska lämna bilen hemma och åka kommunalt och sedan så gör dom såhär!". Jag kunde inte annat än att hålla med! FY PÅ ER SL!

Nu till lite roligare saker. Dagen var i övring helt okej. Jag och Ellen hade lite problem med bussen på morgonen också, den öppnade inte dörrarna på våran hållplats så vi fick åka en hållplats för mycket och sedan vänta på en buss att ta därifrån. Så bussarna har inte varit på min sida idag.

Nu ska jag ta en stor kopp te och kanske lite annanas, det är tydligen bra med vitaminer i dom, min är inte riktigt mogen men det får gå.

Kram!! (men inga kramar till sl) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0