Terror

Hej!

Nu är jag hemma från skolan. Idag på ensemblen fick jag veta att vi kommer vara två pianister i min ensemble. Jag tycker inte att det är så kul. Jag har ingenting emot den andra pianisten men man får inte göra lika mycket då, bara hälften så mycket egentligen och man gör ändå inte så mycket som pianist. Förutom i vissa låtar. Så det var sorgligt.

Det var väl allt jag fick veta om ensemblen, plus att vi skulle kunna låten till på tisdag, jag har ÄNNU inte fått mitt elpiano, det har inte ens kommit till Gotland! Jag ringde dom idag igen och "det kunde ta nån vecka". Jag är otroligt arg för när jag köpte det sa dom att det skulle ta tre till fyra dagar. Nu har det gått två veckor! och då kan det tydligen "dröja nån vecka till"...GAAAH!

Så nu sitter jag här med abstinens över att inte få spela piano. Det finns inget på tv heller, så jag läser en bok. "Terror" av Håkan Östlundh. Den är ganska bra, men när man läst dom första två också så märks det att han bygger upp böckerna likadant. Ungefär såhär (ordningen kn variera lite i böckerna men det är alltid samma sak).

Man får en blick av det första mordoffret/mördarens tankar.
Någon dör.
Man får veta lite om polisen Fredriks privatliv medans han ilar iväg till mordplatsen.(elr vid ett annat tillfälle)
Polisen kollar och forskar, det blir ett stort mysterium med många vittnen och folk dom måste förhöra.
Lite mer privatliv.
Lite mer tankar från mördaren.
Stor final, en jakt på liv och död.

Bra bok men lite förutsägbar i dispositionen.

Nu har jag överanalyserat en bok. Nu ska jag ta och LÄSA slutet också.

För övrigt hade jag två stora hål idag och hade svenska och Gemu (Gehörs och musiklära). Gemun vara bara repetion och min nya lärare tyckte att jag var så duktig så jag behövde inte göra alla uppgofterna för han såg att jag kunde. På svenskan däremot så var det en rivstart. Redovisning på torsdag, en och en halv minuts tal om bänkgrannens bästa/sämsta upplevelse på sommarlovet. Puh!

Bye bye...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0