trött

Hej!

Idag har jag haft samhälle...vi fick läxa till fredag menden läste jag på bussen...ska kolla igenom den igen senare...Fattar inte att klockan verkligen är nio! Jag hade gympa efter det och våran gympalärare ville nog typ köra slut på oss på uppvärmningen för först hade vi lång jogging grej där man skulle göra massvis med olika saker bl.a. armhävningar och situps...vi fortsatte med såna saker ett bra tag och joggade hela tiden...Som avslutning på "uppvärmningen" så gjorde vi en form av idioten...jobbigt! Sen fick vi dela in oss fyra och fyra och passa osv. vi hade basket...och gjorde massa olika saker med basket...jag var med Frida, Sara och Erik...

Sen var det lunch...efter det hade jag estetisk orientering. Lärde mig många nya namn! Dom jag redan kunde var bara dom från min klass...så det blev en hel del nya namn...Vi gjorde lite olika namnlekar och sen gjorde vi olika dramalekar för att "sparka ut" den "lilla perfekt-polisen" från våra huvuden. Det är nämnligen han som säger åt oss vad vi kan och inte kan göra. Han ska man släppa helt och bara göra vad man känner för! Det har jag lärt mig idag haha :). Efter det hade jag ännu mer estetisk orientering i form av bild. Det gick bra vi fick arbeta på våra masker. (vi ska göra masker osm vi sedan ska använda oss av på dramalektionerna för att kunna sparka ut polisen ännu mer! :D Alla kom in i värsta diskussionen om att vi på Gotland kallar "får" för Lamm men jag försökte säga att det är liksom lamm och det finns inga får på Gotland. Det ledde till massvis med frågor osv haha fick bl.a. en som frågade om jag då inte förstod "far, får får får? Nej, får får lamm" haha ;) Jag sa då att vi säger lamm och lammungar...Samuel sa då nåt uttryck och undrade om det kom från gotland...jag hade aldrig hört det innan haha...

Engelskan blev inställd för läraren var inte där men vi fick ett papper där det var instruktioner på att vi skulle skriva ett tal som vi ska framföra muntligt på fredag...mycket läxor nu....

Jag och Ellen åkte och handlade...snurrade runt ett bra tag på olika bussar för att komma till ica maxi...jobbigt! Tillslut kom vi dit iallafall och handlade...vi var lata och hungriga (klockan var typ kvart i sju) så vi köpte några pizzor som man bara gjorde i ugnen på typ 8 min. Det var tur för vi var jättehungriga och trötta när vi kom hem vid ungefär halv åtta...Vi hade ändå tur med bussarna för vi sprang över vägen och kunde ta en buss direkt efter det att vi hoppat av den ena...Nu har jag ont i axeln pga. att jag bar kassen ett bra tag...det var tungt! Vi köpte bl.a. två kilo macaroner för det var billigt haha ;) hittade dock ingen hoki eller pangalusfilé så vi tog nån annan mystisk fisk haha hoppas att den går att äta...;)

Nu ska jag chilla och kanske duscha hejdå!

Kram<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj,oj,oj vad Du jobbar. Självklart har vi lamm och lammungar här på Gotland, Du kan hänvisa dom till mig om de tror att Du inte förstår eller hittar på...

Ska bli kul att sköta om Dig lite till helgen, har fixat så att jag är ledig fredag men jobbar både lördag och söndag kväll så vi har förmiddagarna i alla fall.Kram vi hörs. PS var Pizzan GOD ???Ds

2010-09-01 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0