Maaat!

Hej!

Jag och Ellen handlade mat idag på vägen hem. Det blev en falukorv för vi var så trötta på fisken ifrån frysen så vi köpte falukorv och så blev det macaroner till som vi redan hade hemma :D. Vi tänkte att vi skulle beställa pizza imorgon men då såg vi att ica hade pizza 5 för 99 så vi slog till på det istället och insåg att vi tjänade massvis med pengar på att köpa dom pizzorna istället för riktigt pizzor....hoppas bara att dom är goda också haha ;) ( En anledning till at jag var sjukt otaggad på fisk var för att jag fick ett gigantiskt ben i min fisk igår...inte nice...)

Nu så tar vi det bara lungt...vi ska väl se på idol sen tror jag. Jag har märkt att det är jätteskönt att göra läxor på bussen för då får man så mycket tid "hemma". Men samtidigt känns det konstigt att inte ha något att göra på kvällarna och då känns det lite som om man inte gör sina läxor...DET känns konstigt för mig haha ;)

Idag hade jag Kör<3 älskar kör! Gympa...älskar inte gympa så mycket...Jättelångt hål...det kan ju vara kul ibland...GeMu som annars inte brukar vara min favorit men idag höll vi på med noter i G och F klav och jag typ ägde! haha nej men det var nåt jag kunde så det var nice :D Sen var det Ensemble. Sjukt kul! Alla hade sån otrolig energi idag så allting bara flöt på och lät fantastiskt! På tisdag är det uppspel...

Sen hade jag Ljudteknik det blev väldigt flummigt för vi pratade om ljudvågor och vilka som kunde sprida sig mest eller liknande. Det är dom mörkare tonerna som har störst spridning. Jag frågade då om man blev typ våldtagen eller nåt sånt om man då ska skrika hjääälp! jättemörkt som en man eller jätteljust som en tjej. För det ljusa har ju mer volym men om det var som han sa så skulle ju det mörka spridas mer. Han visste inte och en SingSongare sa att man kunde skaffa överfallslarm och då undrade jag om dom som gjort överfallsalarmen hade satsat på volym eller på ljudets spridning...Alla tyckte att det var kul och läraren också men från mig så var det i alla fall en ganska seriös fråga haha

Sen slutade jag och jag och Ellen åkte hem. Nu så letar vi lite lägenheter för vi orkar inte med alla småflugor här! nej jag skojar bara haha...Men det skulle vara lite skönt att ha något eget även om det vi har nu också är jättebra så vill vi ha tillgång till kök t.ex. på morgonen också kanske eller jag vet inte men varsitt rum skulle vara skönt...och lite sådär men man får ju se om man hittar något...det är ju inget fel med att bo här heller :D

Nu ska jag....göra någonting!

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0