Kramdag!

Hej!
Idag har varit en riktig kramdag fylld med massvis av kramar haha. Först när jag kom till skolan fick jag kram av Lova och av Erik Ö. Jag är tydligen hans häst....han har en hel farm. Ellen är hund osv.

Vi hade piano-sak på morgonen. Vi pianister måste inte bara kunna spela piano vi måste också kunna allt om korg:s M50-synthar för att kunna spela typ solon och sånt...så det håller vi på med varje tisdagmorgon. Vi har lite annan synthkunskap också såklart!

Jag och Ellen hade hål från klockan tio i tio till elva så vi lånade ett capo och en gitarr, satte oss i korridoren och spelade lite. Jag börjar nästan sätta plock ackorden nu men jag kan inte byta snabbt samtidigt. Men jag börjar få rena toner i alla fall :D. När det var en halvtimme tills jag skulle ha GeMu så kom jag på att jag inte hade ätit. Ellen skulle gå till sin lektion tidigare för hon hade ensemble och vi hade uppspel på ensemblen idag. Då träffade jag på Simon (en kram till) och fick honom att följa med mig och hålla mig sällskap när jag åt. Sen hade jag GeMu...ingen kram där. Men sen var det ensemble och vi skulle spela upp...Jag var jättenervös! Leo (basist i min ensemblegrupp) kom fram och undrade om jag var taggad då sa jag ja, men mest nervös. Då fick jag en kram och så undrade han om det känndes bättre då sa jag nej haha då fick jag en kram till och så uppmuntrade han mig lite :). Uppspelet gick...bra antar jag. Dom andra var sjukt duktiga. En grupp hade "I shot the sheriff" och hade trestämmigt i bl.a. refrängen. SJUKT FINT!

Sen var det vår tur (vi var sist) och jag började skaka som en galning och våran ensemblelärare Joel påminde mig om att jag måste andas haha. Så jag försökte bara ta det lungt och spela och det gick väl helt okej. Jag hörde inte mig själv men dom andra sa att det lät bra så jag får väl lite på dom haha :D

Jag skakade efter också och pratade lite med Agnes och Jonathan (trummisen i min ensemblegrupp). Sen gick jag och satte mig i korridoren på ettan för jag trodde att datorkunskapen var om runt tio minuter. Så jag kollade igenom engelskan och andades (skakade fortfarande). Då kom Erik Ö och satte sig bredvid mig. Han undrade hur det hade gått osv. Jag visade hur jag skakade och han gav mig en kram och sa lite uppmuntrande ord om att det nog bara är i början :D. Jag hoppas VERKLIGEN det!

Det visade sig att datorkunbskapen inte började förräns om runt 40 min så jag gik ut och satte mig för att kolla när några killar från min klass spelade pingis. Då kom Albin (ena gitarristen i min ensemblegrupp) och vi snackade lite. Jag var sjukt trött (troligtvis efter allt skakande) så jag satt typ och halvsov och pratade lite tills datorkunskapslektionen. När jag kom dit så fick jag en kram av David och en kram till från Simon. Sen var det datorkunskap Vi redigerade texter och lite sånt. Jag blev klar tidigt och fick gå lite tidigare för att hinna med bussen (sist så missade jag den). Det var sjukt skönt att få komma hem igen.

Nu har jag skrivit ett solo enligt pentaskalan i Gm...Är lite stolt faktiskt haha visst kunde det varit bättre men det ör mitt första! Nu ska jag bara skriva ett i Cm och ett i Dm också...läxa till måndag (Det blir ju lite GeMu också för jag skriver ju ner noterna osv). Jag har kollat över matten också. På bussen läste jag i min svenskabok och kollade över franskan så nu är det bara sam. kvar :D och när Ellen kommer så ska vi äta mat!

Kram!!<3

p.s. Jag vet att ni som läser -om nån läser- inte vet vem alla är men jag skriver mest för att jag själv ska komma ihåg :D så ni får använda er fantasi för att se hur människorna ser ut och vad dom gillar dvs. gör era egna människor av mina människor haha ;) d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0