Ica maxi

Hej!

Idag var jag på ica maxi...lite lång historia där...men först var jag i skolan. Först var det samhälle vi hade val också under dagen. Min sam. lärare var val-ledare. Så vi hade ingen lärare. Emil satte sig vid ett piano som fanns i rummet och efter en stund stod alla killar och sjöng awinbawe-delen i mitt i djungeln i typ fem stämmor och nån (kan varit Emil) galde loss på auuwiii-delen sjukt snyggt haha :D. Själv så jobbade jag faktiskt lite haha

Sen var det engelska. Hände inte så mycket. Några till redovisade sitt parti. På svenskan så jobbade vi med särskrivning och sen var det lunch. Det var kyckling (som såg lite skum ut) eller det fanns ju tre olika att välja mellan men jag valde kyckling och pasta. Efter lunchen så skulle det vara franska. haha Jabba hade råkat strula till det lite men det lägger jag inte upp här. Man vet ju inte vem som läser haha ;). Franska är svårt! och en tjej sa faktiskt såhär "det är såna här lektioner som får folk att skolka" haha...inte för att vi har en dålig lärare eller så men bara för att det är så sjuuukt svårt! Det känns som att om jag skulle hänga med så skulle jag ha behövt läsa franska i typ ett till två år till...

Sista lektionen var matte. Man skulle bara runda av lite tal osv. Ganska basic men vi fick också en genomgång av miniräknarna som har typ 20 extra knappar haha ;)

Efter skolan skulle jag och Ellen och handla  på ica maxi...Det var ju lagom kul...Först missade vi bussen från skolan. Fick vänta i en halvtimme. Sen tog vi bussen till söderbymalmsskolan. Där fick vi vänta i ca. 20 min på nästa buss. Det var skitkallt och sen kunde vi äntligen komma till ica maxi! klurigt med lokaltrafik. När vi skulle hem så fick vi vänta på bussen som skulle gå tillbaka till söderbymalmsskolan där fick vi vänta i ytterligare ca. 20 min. När vi kom dit hade vi dock tur och bussen till trollbäcken kom direkt så vi kunde äntligen komma hem!

Väl hemma åt vi pizza och kollade på film. Nu ska jag...nej jag vet faktiskt inte vad jag ska göra...men jag ska inte göra läxor haha. Ikväll har jag ledigt!

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0