Handel

Hej!

Som ni kanske ser på rubriken så handlade vi idag...Det gick väl bra egentligen...Jag och Ellen var kvar i gallerian efter skolan ett tag och handlade lite...Ellen handlade lite av varje...jag hittade en slags tröja typ...eller ett linne är det mer kanske...vet inte haha men den var på rea och fin nu måste jag bara köpa nåt att ha till....Sedan tänkte vi ta en chokladboll någonstans men dom kostade typ 25 kronor styck så vi gick till mc'donalds och åt glass istället :D. Sen skulle vi egentligen gå till willys för dom har billiga grejer men så var vi typ precis bredvid ett ica kvantum...så vi gick dit istället. Båda mina kort krånglade eller så gjorde hon i kassan fel...Jag vet inte...Men tillsist gick det och jag och Ellen var supertrötta så vi gick till bussen...Den var lite försenad så vi missade bussen från trollbäcken till södergården...så då var vi tvugna att gå hela vägen...Det hade väl varit ganska okej ändå. Motion har ju aldrig skadat nån? Men kassen gick sönder...så man fick bära den i famnen och det började regna...Det såg helatiden ut som att himlen skulle öppna sig men vi klarade oss. Mitt uppe i allt bärande så man fick kramp i armarna så ser Ellen att det står på påsen "Enkelt, Bekvämt och Prisvärt"..Det ledde till en skratatack så några typ vände sig om och kollade på oss för hur bekvämt är det att bära en kasse i famnen? och hur enkelt är det haha! Jaja jag får väl tillägga att vi var sjukt trötta.

Väl hemma blev det pizza från frysen. Enkelt och gott. Kanterna är bäst <3. Sen installerade jag spotify på min dator så nu har jag spotify :D. Nu spelar Ellen lite på gitarren och jag ska nog kolla om jag får låna den en stund sen. Håller på att lära mig lite gitarr går man på en supermusikalisk skola så måste man hålla jämn takt med dom andra = spela minst två instrument, sjunga, bra på noter osv. Så jag jobbar på det :D

Idag hade jag Samhälle. Vi kollade mest på film som handlade om några galningar i USA som är typ superrasistiska. Dom kallar sig för Ku Klux Klan. Förkortas KKK. Sen fick vi ett arbete att bilda ett eget parti det var en som frågade om vi skulle jobba tillsammans men jag sa att det kanske inte var så bra för jag blir sjukt bossig...Det låter som om jag var jättetaskig men det var jag inte i verkligheten haha det bara låter konstigt i skrift.

Sen var det engelska. Grupparbete om de politiska partierna. Jag är med två killar och vi har socialdemokraterna. Jag vet inte vad jag ska tycka om dom men i föredraget/talet så skulle vi låtsas att vi är just det partiet så vi ska ta fram det bästa. Sen var det svenska och lunch. Sen var det franska och sedan matte. Hela dagen gick otroligt snabbt och nu ska vi nog kolla på idol tror jag :D

Kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0