Temavecka!

Hej!

Nu är temaveckan här! :D Det ska bli sjukt kul! Den började dock inte så jättebra, jag och Ellen försov oss ganska rejält. Jag hade ställt min klocka på halv åtta, gick upp precis när den ringde och började göra i ordning mig. När jag kommer ut från badrummet så står Ellen där helt påklädd och med en macka i handen och säger " Går inte bussen kockan åtta?" Jag säger, "ja..den tar vi ju varje dag" (eller nåt sånt liknande) Då säger hon "klockan är kvart i" Haha jag hade tänkt att klockan var halv sju och att jag ställt klockan på halv sju. Så var det inte och vi fick springa. Inget smink för min del (jo lite marscara hann jag med). Ett äpple i handen och en snabbt nedknölad macka och så var vi på väg! Vi trodde att vi skulle missa bussen men tänkte att då får vi väl ta oss via gullmarsplan! När vi kom fram till närmaste busshållplats så hoppades vi att det skulle komma en buss som gick så vi i tid kunde komma till nästa hållplats och på så sätt inte missa våran buss. Det gjorde det såklart inte. Men klockan var redan sju minuter över åtta och då skulle vår buss normalt komma så vi tänkte att vi väntar på nästa buss som går förbi så får vi helt enkelt ta oss via gullmars.

Av nån konstig anlening och troligtvis hjälp av något högre väsen så kom en buss direkt som vi kunde hoppa på. Ellen sms:ade Martina som går på någon station innan vi fick då veta att bussen var lite försenad så vi kutade allt vi hade genom tunneln och till busshållplatsen där våran nästa buss skulle gå ifrån. Vi hann precis! Ibland har man tur.

I skolan så fick vi börja med en föreläsning. Det var så tidigt och då blev det otroligt segt att börja med en föreläsning där man ska sitta still och vara tyst. Jag blev lite uttråkad efter ett tag men tvingade mig själv att fortsätta lyssna och ta in information. Det var det enda som var tråkigt hela dagen!

Resten av dagen har varit typ prefekt! Jag kom i en jättebra grupp där alla är sjukt taggade och lagom flummiga. Vi har Mårten som diktar ihop låter på tre sekunder. Han skrev våran barbershop-låt med tre stämmor på kanske tre minuter!Det är visserligen bara ett ord men det är ändå sjukt bra! Sen var jag med och diktade lite i dom andra låtarna haha. Det kommer bli en fantastisk vecka! (så känns det nu i alla fall) :). På fredag är det redovisning och vi ska framställa våran genom en tiominuters musikal! Sjukt kul!

Jag slutade en halvtimme före Ellen så jag gick till gallerian. Där hittade jag underkläder och strumpbyxor på rea och en jättefin grön kjol osm jag letade efter när jag och Stina var i stan! Den var bara en (eller två) storlekar förstor (jag vet ju inte riktigt vilken storlek jag ska ha av dom mindre) den var bara lite förstor så det går nog att nåla in lite i midjan bara. Den var också på rea såklart!

Inatt ska nog Martina sova här tror jag.

Jag är sugen på stekt falukorv och snabbmacaroner! Ska kolla med Ellen om vi inte kan äta det ikväll.

Puss o Kram!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0