Söndag

Hej!

Jag ville bara säga att om jag vill, så kan jag stava och skriva helt korrekt. Jag tycker dock inte att det alltid lämpar sig för min blogg. Här vill jag skriva mina känslor och hur ska det gå till när jag hela tiden måste tänka på stavning och gramatik?

Bloggen har jag inte som ett ställe där jag tränar upp min svenska. Den har jag för att minnas och för att familj och vänner ska kunna ta del i mitt vardagsliv. Jag har mvg i svenska och tänker inte ge upp min blogg för att jag använder mycket punkter. Dom använder jag för att uttrycka hur jag skulle sagt saker i verkligheten. Många bloggar har betydligt värre med stavfel och gramatiska fel.

Tack för din kritik det är alltid bra att veta hur man kan förbättra sig. Jag vet att jag inte skriver allt gramatiskt korrekt så det har du helt klart rätt i. Om min blogg hade varit till för att alla i hela världen skulle läsa den så skulle jag kanske tänka mer på min gramatik. Men den är till för familj och vänner, som inte riktigt bryr sig om jag stavar fel till nåt. Dom vet att jag kan ändå.

Det var allt jag ville säga. Kom gärna med kritik men man behöver inte vara så hård när man inte vet hur jag tänker.

Kram! <3

Kommentarer
Postat av: mommo

hej Matilda Johan Mamma har varit och ätit middag så dem visade hur jag kunde nå dig hoppas du har det bra vi hörs vidare kram från Mommo Moffa

2010-10-24 @ 15:33:26
Postat av: Farmor o Farfar

Bry dig inte om kritiken, vi älskar dig och tycker om att du skriver varje dag. Vi vet att du läser otroligt mycket och har en bra svenska. Att det blir fel ibland kan vara att man har bråttom när man skriver och att man inte kollar vad man skrivit. Kram farmor.

2010-10-24 @ 19:03:32
Postat av: Pappa

Det här med att skriva med många punkter har du nog fått från mig......Det är inte fel att använda sig av punkter.... Det stärker uttryck i det man skriver och manar till eftertänsamhet. Fortsätt att skriva mycket punkter......Kram

2010-10-25 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0