Snö i oktober?!

Hej!

När jag kom utanför dörren imorse så låg det en och en halv centimeters snötäcke på marken. Vinterjackan på och så fick jag gå till närmsta busshållplats för att det gick ju inte att cykla...Det var jättekallt och snöade mycket. Men bussarna gick och jag kom till skolan i tid...till skillnad från många andra...

Dagen var bra..Jag träffade Dhani från A-teens som var och pratade på min engelska tillsammans med dom två hetaste producenterna i England (Eric Turner och Ishi). Lägger in en video på deras senaste singel sen.

REsten av dagen var bra. Gjorde alkl svenska så snabbt att min svenskalärare inte visste vad jag skulle göra så jag fick sitta och läsa dikter haha. Det är sjukt hur en dikt kan byggas upp och uppskattas av så många människor när det egentligen bara är ord som oftast inte har någon sammanhang...Många var i stil med:

En ek i skogen
Snöfall som vingar
En sten med mossa
Månen skiner klart

Jag menar? Det där skrev jag nu på tio sekunder...men jaja det finns nog många fina symboliker och saker...

Efter matten skulle jag egentligen slutat men istället fick jag gå på en föreläsning inför nästa veckas temavecka. Jag var inte så pepp för jag skulle sluta en timme senare än vanligt....Men det var jätteintressant. Det var en radiopratade som också gjort tv program om musikens makt osm föreläste och nu är jag sjukt taggad inför nästa vecka! Jag ska jobba i grupp med några andra om feminismen tror jag och låtar osm är kopplade till den.

Nu ska jag laga mat soppa blir det. Jag har diskat allt också...duktik! Men om man sätter på spotify med mycket grym musik så går dat snabbt. :)

Puss och kram!


Alltså träffade producerna Ishi och killen vid pianot är Eric Turner som också sjunger refrängerna! Jag pratade med dom idag!!! Kan ni fatta det?! :D :D Sjukt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0