Pizza

Hej!

Har ni lagt märke till att många av mina rubriker på senaste tiden har handlat om mat...hmm...Jaja..

Idag har jag haft...Instrument grej med Mats (piano i helklass typ). Det var kul vi plankade låtar ( "snodde" på gehör dvs. vi lyssnade ut takter, ackord mm.). Sen had ejag och Ellen hål. Vi skulle plugga och Hedvig följde med. Jag skulle hämta min bok och på vägen blev det lite stopp. Fick bl.a. hjälp av Jonathan (trummisen i min ensemble) med ett taktpapper som vi hade i läxa i GeMu:n.

Jag gick tillbaka till Ellen och Hedvig och jag och Hedvig började diskutera böcker. Favoritserier mm. Hon ville att jag skulle läsa narnia och jag ville att hon skulle läsa en annan serie...så vi får se hur det blir med det. Sen åt jag. Med sällskap av Ellen. Senare tillkom också Örn, Klas och Samuel (inte samuel i min klass). GeMu:n så gick på igenom takterna. Jag jobbade med Hax...vi fick "solo"-klappa två och två. Jag tyckte att det gick ganska bra :)

Ensemblen gick bra. Vi tränade mest på undantag och sen lite på varje gång jag ser dig. Jag visade lite av mina "skills" på trummor haha...nejdå...men jag fick spela lite på trummorna innan vi började :D. Det var jättelängesedan så det var kul :).

Datorkunskapen. Vi fortsatte på våra powerpoint-presentationer. Jag slutade fem minuter tidigare för att hinna med bussen. David (läraren) gick tidigare så jag gjorde också det :) Det är ändå egenplanerat arbete så jag jobbar mer hemma...många satt på facebook...så jag jobbade mer ändå tror jag :).

Jag gick till bussen. Kom hem. Spelade lite piano. Kollade på Eos-uppsatsen som jag måste göra klart nu!

Sen åkte jag och Ellen för att handla (hon slutade senare än jag så jag hoppad epå när hon kom med bussen) Jag HATAR omvägen man måste ta! Så sjuuukt drygt! Det finns en bra sak med ica maxi: Priserna! och att det finns så mycket att välja mellan...så det blir väl två saker då haha... Nu ska vi snart äta pizza! Är jättehungrig...eller nej det är jag inte...men lite hungrig :).

Hejdå!

Kram!!<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0