Pasta, Bacon, BULLE!

Hej!

Kanelbullens dag! Villken underbar uppfinning! Dom sålde extre stora (typ dubbelt så stora) kanelbullar i cafét idag men jag köpte ingen...kom försent :( dom hade stängt då...lite synd.

Idag började jag med pianolektion :) Solot som jag inte var så nöjd med fick jag jättemycket beröm för :D. Hon tyckte att det var jättebra och att jag skulle utveckla vissa delar så det ska jag göra till nästa vecka...:) Jag blev jätteglad :D. Jag fick till och med en klapp på ryggen och ett " Bra jobbat Matilda". Hon verkade jätteglad när jag gick därifrån :). Det gjorde min dag :D

Det blev bätte (eller inte direkt men mot slutet haha). Det var svenska. Vi fick grupparbete. Jag kom med Leonardo, Simon, Sara och Josef. Vi skulle skriva om en berättelse till en dialog. Vi var lite oense. Jag ville ha en helt freakad b-films dialog, Leonardo ville ha en pratande hamster och incest (inte helt seriöst) Simon och Sara var på lite av varje men Josef ville ha det enkelt och inte fra in massa grejer (till skillnad från mig haha). Vi enades till slut men har fortfarande dialogen kvar att skriva. På samhället såg vi på nån lite halvkonstig men bitvis underhållande film som hette "sveriges presidentval" eller något liknande. Tyvärr var jag sjukt trött och fick kämpa med att hålla ögonen uppe haha vet inte varför för jag var inte alls trött på morgonen...skumt.

Sen var det matte. Jag fick tillbaka matteprovet...var inte helt nöjd.. Hade fel på två saker...men fick bara vg för att jag inte skrivit hur jag löst ett mvg-tal men jag hade löst det rätt! Konstigt tycker jag för den stod på A-pappret och på min förra skola så skulle man inte ha uträökningar på A-delen men ha det på B-delen och så hade alla andra också haft det. Konstigt!

Efter matten skulle jag vanligtvis ha franska men istället så slutade vi tidigare och vi hade en clinic med ett band från LA som heter "Casa Mendoza". Dom var sjukt bra! Helt fantastiska. Trummisen var sjukt skicklig och spelade så mycket att han i mitten av en låt råkade bryta av ena trumpinnen men det löste han snabbt och skickligt. Han kastade bort den gamla och plockade upp en ny från golvet. UTAN ATT TAPPA KOMPET! inte ens lite! Det var coolt. Dom pratade lite om sina karriärer (dom hade inte alltid spelat ihop...dom har spelat med många andra band också och kompat såna som stevie wonder etc. Basspelaren hade också spelat med white snake bl.a.) Det var väldigt intressant och dom var sjukt skickliga! Det var en pianist (som hade tre keyboards), en trummis och en basspelare som också sjöng. Han gjorde en del sjuka grejer med rösten som jag inte ens visste var möjliga! Han sjöng så högt att en första sopran skulle blivit utklassad! haha :D.

Sen var det stt ts bussen hem...jag och Ellen skulle köpa bullar på vägen hem. Vi gick in på Vi och bullarna var slut...då fick vi knata bort till ica. Där fanns bullar så vi köpte fyra. Dom var varma och vi föll för frestelsen! Vi var sjukt hungriga och trötta så vi åt en var på vägen hem. Min andra har jag inte ätit än men Ellen har ätit sin. Nu ser vi på Americas Next Super Model...ganska bra...man behöver inte tänka när man ser på det...nice! Snart ska jag sova. Vi åt Pasta och Bacon till mat :) jag stekte en mack-kant också som jag o Ellen delade på. Hon var väldigt skeptisk först men jag tror hon gillade det :D

Nu ska jag snart fixa Eos- uppsats tror jag...äta min bulle och sen blir det sängen nästa!

Kram!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0