Helg

Hej!

Veckorna bara flyger iväg och nu är det helg igen....Konstigt!

Igår blev det ju inte så mycket skrivet så jag uppdaterar lite snabbt om gårdagen också. Jag var alltså på Improvitationsteater. Sjukt kul! Dom var två skådespelare och som kommunicerade otroligt bra. Dom kollad evarandra i ögonen och kunde då säga samma sak nästan helt syncat (helt imrpoviserat dom had eju ingen aning om var som skulle hända innan dom gick upp på scenen för det var ju vi i publiken osm valde plats, deras relation till varandra mm.) Vi var ett helt gäng som innan gick och åt på burger king. Det var jättekul haha. men mer om gårdagens dag.

Jag kom precis i tid till kören. Det var som vanligt väldigt vackert. Vi lärde oss två nya låtar (inte helt såklart men så man fick lite hum om dom). Som avslutning så ville nån att vi skulle sjunga en refräng på en låt vi sjungit på innan. Vi fick varsin ton (i stämmorna alltså) och stämmorna satt direkt. Det var som om man bara klickade på en knapp! Alla stämmor satt perfekt och vi gick vidare in på sticket också (i stämmor). Cooolt!

På jympan dansade vi. Jag tror att det var lindehopp (vet inte hur det stavas) men det är i alla fall en danstyp osm är ganska gammal från 40-50-60-tal där någonstans. Det var jättekul! Lite svårt och man måste ha hyfsad kondition om man ska dansa en hel låt (tror jag vi gjorde inte det men man märkte att det blev lite jobbigt mot slutet eller inte jobbigt men man fick upp pulsen lite...lite...). Sen var det lunch och jag och Moa hade hål. Så vi tog en körpärm och drog upp till ett pianorum för att träna lite. Jag kompade lite fint med dom ackorden jag orkade ta haha. Erik kom också med och sjöng lite :D. Elise var där en liten stund men hon satt och spelade lite vid ett annat piano.

Nästa...lektioner minns inte riktigt ordningen och allt vi gjorde. Men jag ska transponera hela undantag till på tisdag...till ensemblen alltså...men det ska nog gå bra. Just nu sitter jag och skriver lite på min EOS-uppsats om teater som ska vara inne på torsdag tror jag...

Idag hände...lite av varje men inte så mycket. Hade läxförhör i franska och engelska. Engelskan gick bra tror jag och Franskan gick sådär...jag svarade på allt men jag tror inte att allt är rätt...det är svårt med franska! Vi hade matteprov också och jag är jätteförvirrad. Del ett som ska vara miniräknarfri och lätt satt jag och stirrade med ett tag sen kom jag ihåg att jag kanske skulle räkna...Jag räknade och vet inte hur det gick...det var ganska svårt. Men sen var det del två som var med miniräknare. Den var jättelätt och jag behövde inte miniräknaren. Det är just det som får mig att tro att jag kanske gjort fel...men jaja

Slutade efter det att man gjort klar matteprovet så jag slutade vid halv tre eller nåt sånt. Sen hade jag jättemycket tid tills bussen skulle gå. Jag pratade med några sen gick jag ner till mitt skåp och hämtade mina grejer. Erik var där så jag pratade med honom ett tag innan jag begav mig mot bussen. Var tidig men det var fint väder så det gjorde inte så mycket.

På vägen hem handlade jag lite. Nu har jag ätit och ska göra läxor! Sen blir det film och idol :D Får se vad man gör i helgen...Ellen har åkt till Gotland så det blir väl mest plugg tror jag....men man vet aldrig ;)

Kram!!! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

hjälp, vad Du skriver men samtidigt jättekul för det känns som Du berättar det hemma vid matbordet.Lite svårt att ställa motfrågor bara men dem tar vi på telefon eller när Du kommer hem.

Har Du handlat det Du inte hittade förut eller har Du inte varit på någon "shopping".

Vi hörs KRAMIZAR

2010-10-02 @ 19:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0