Rugby!

Hej!

Idag spelade vi rugby på gympan. Det var jättekul! Killarna sprang och skrek. Det gjorde tjejerna också men inte lika aggresivt haha. Jag själv gjorde väl kanske inte så jättemycket just under matcherna. Jag passade lite och sådär och fick föra första kastet. Alltså när man passar bakåt genom att kasta bollen mellan benen och så står nån bakom och fångar. Det var jättekul! Jag skulle nån gång försöka putta undan David...Det gick sådär, jag missbedömde avstånd och fart så jag typ tacklade honom lite halvt. Men kan är lite större än mina 1.60,5m över havet. Så det var jag som flög iväg och han påverkades typ inte. Han blev typ jätteorolig att jag skadat mig haha. Då sa jag att jag tål väl lit emer än så i alla fall!

Jag och Moa gjorde klart nyland! Det var jätteskönt. Hoppas att vi får bra betyg också. Vi har jobbat jättehårt med det. Jag hoppas att vi inte missat nåt. Sen hade jag EOS Jättekul! Lotta (dramaläraren) var på kurs eller nåt så vi hade Beate som varit med innan också. Vi hade uppspel och det var jättekul! Jag var Fia. En tjej som egentligen var bråkmakare men som aldrig fick skulden. Jag skulle kasta ett sudd på läraren dvs. Stina. Tyvärr hade vi tränat på ungefär två meters avstånd. När hon sedan befann sig på tio meters avstång så missade jag ganska rejält haha! Men jag lyckades träffa white boarden så det blev ju nästan samma sak ändå!

På bilden fick vi se en jättehemsk film om en krigsfotograf. Eller det var väl en dokumentär. Det var bilder på vad han upplevt och så berättade han om allting.

Sist var engelskan. Oförberett prov. Tack! Det var med grammatik. Jag vet inte hur det gick för vissa förstod jag inte vad dom ville att man skulle svara på. Så vi får se! Man fick sluta när man var klar så jag tog en tidigare buss hem. Sedan lagade jag och Ellen mat.

Nu ska jag göra klart min jympa-uppsats. Den ska vara inne imorgon. Men jag har bara lite kvar. Ikväll är det greys anatomy!!!

Kram!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0