hemma

Hej!

Idag var jag hemma från skolan. Jag var fortfarande förkyld och hade svårt att sova så jag vaknade med huvudvärk. Den gick som tur var bort efter några timmar av sömn. Sen har jag nästan inte gjort något. Jag har gjort lite läxor såklart...men inte mycket. Jag tog det lungt idag så är jag kanske frisk imorgon. Det är faktiskt skillnad från igår! T.ex. så kan jag smaka saker nu, andas genom näsan utan nässpray och framför allt! Jag kan höra på mitt högra öra igen! Hallelujah! Jag var nästan rädd att jag hade blivit döv där ett tag. Det är inte helt okej men locket är nästan borta. Mitt halsont är också borta!  En natt med mycket sömn och sen är jag nog frisk! Hoppas jag.

Jag har fått reda på vad biljetter till körkonserten kostar. Det är 50 kr för vuxna 20 för barn mellan 12 och 18 och gratis för barn under tolv! Riktigt bra priser om du frågar mig.

Nu ska jag, hmm. Jag ska nog göra nån läxa känns det som. Kanske gympaläxan (skriftlig såklart, man ska inte gympa när man är förkyld).

Idag ska jag försöka att gå och lägga mig runt åtta. Igår gick jag och lade mig vid nio, vilket är tidigt. Men idag så tar jag det ett snäpp tidigare. Nu ska jag bli frisk!

Kram!!<3

p.s. Stockholm är åter igen täckt av ett tunt lager med snö. Men det snöar fortfarande så det kommer att bli ett tjockt lager...Det har snöat sedan klockan, ja, runt ett kanske? Men förut var det för milt för att det skulle kunna lägga sig. Nu är det ,enligt min mobil, nollgradigt. Det betyder blötsnö, men ändå snö. d.s.

p.s.2. Jag får dementera lite direkt. Jag ställde mig just upp på min konstorsstol på hjul, med risk för livet, och jag måste säga att lagret av snö redan är tjockt! d.s.2.

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Tack för boktipsen. På tal om böcker, har du läst Emma av Jane Austen? Krya på dig, vila och ta det lugnt så att du blir ordentligt frisk.Amanda och Alicia är hos oss,dom hälsar till dig. Kram från farmor o farfar

2010-11-09 @ 17:15:16
Postat av: mamma

Hej Matilda !

Skönt att Du mår bättre, men det sa Du ju på telefonen också.

Boka 2 vuxenbiljetter och en 12-17 åt mig är Du snäll.Vi hörs Kram

2010-11-09 @ 22:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0