Tråkiga nyheter om skitdåliga lagar...

Hej!

Fannys mamma började fundera på om det var lagligt att lägga upp en låt med bilder och melodi som tillhör nån annan. Det var olagligt om man inte frågat personen...eftersom att det kan vara svårt att få tag i dom så var jag tvungen att ta bort hela filmen....men nu har den iallafall funnits...och jag är säkrad från typ stämmningar...Om det är någon som känner Salem, Jon, Alexander eller Hallelujahs grundare så ge mig gärna adresserna så jag kan mejla dom och fråga ifall att det är okej....

Sorry men det är inte jag som skriver lagarna....

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har för mig att flera folk har gjort utan att fråga dem som har gjort det. som erik hassles och någon annans cover på Be mine (en bra cover för övrigt... lyssna!)

2010-05-08 @ 22:40:57
Postat av: Moa

Det är ju hur många som helst som laddar upp covers och omgjorda låtar. Så faktist så tror jag inte att det är någon fara. Hur många covers finns det på hallelujah på youtube?, det finns nog snudd på en miljard, det är den mest inspelade covern på hela youtube. SÅ jag tror inte att det är någon fara, det kan ju bli annat när vi är världskända, men det är en annan femma

2010-05-09 @ 08:52:52
URL: http://keepondenying.blogg.se/
Postat av: Fanny

Lagarna suger... varför vår låt är ett litet sär är därför att vi skrivit om texten och det har inte de andra coversen... men vår cover äger!!!!!=D Fanny don´t like the laws of upphovsrätt... (i alla fall inte när lagen drabbar vår fina låt)

2010-05-09 @ 15:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0