Tisdag!

Hej!

Idag så var jag i skolan. Först hade vi hemkunskap och då skulle vi städa men jag skulle gå iväg på möte som jag skrev igår (angående ABC-boken). Jag trodde att Per skulle vara där men det var han inte...Istället var det bara han som hjälpt oss med gutamålet som pratade med oss. Jag förstod faktiskt aldrig vad det var som han ville ha sagt. Men det slutade med att han tog våra mejladresser och telefonnummer så att han skulle kunna kontakta oss när boken är klar. Sedan gick jag tillbaka till hemkunskapen, vi städade lite och sedan fick vi glass med hemmagjord chokladsås :). Sedan var det matte, jag fick hjälp med aktierdiagrammet av Jennie. Jag förstod inte exakt allt men jag fick mera hum om det. Resten av mattelektionen fick vi gå ut och träna på våra låtar eftersom att vi skulle ha konsert på eftermiddagen. Jag, Fanny och Moa skulle egentligen ha en låt som heter Happy ending så det var den vi tränade på fram till lunch. Det gick okej men vi började träna igår (måndag) alltså en dag före konserten...inte det smartaste man kan göra. Vi hade genrep och sedan åt vi lunch. Det gick inte så bra på genrepet eftersom att jag skulle ha en mick med stativ stående mellan mina ben samtidigt som jag skulle spela på pianot...inte det lättaste. Plus det att vi inte tränat mer än kanske två timmar!

Halv 2 var det dags för konsert men på lunchen ca. halv ett bestämde vi att vi skulle byta låt. Vi bytte till en låt som Moa och Fanny skrivit som heter "Tiden rinner ut". En väldigt fin låt med rolig text som vi kunde mycket bättre än den andra låten. Vi kollade med Martina och Ellen som skulle presentera alla låtar mm. och det var okej. Då fick Fanny ringa hem och försöka få tag på ackorden eftersom att hon hade glömt bort vilka ackord det var i bryggan... Tillslut löste sig det mesta och det var vi som fick öppna hela konserten :D. Det var kanske inte vårat bästa framträdande men vi hade kul iallafall. Det roligaste var att när vi var inne i halva konserten så satt jag och undrade varför vi inte var med på den här konserten....sen kom jag på att vi redan spelat haha!

Efter skolan åkte några i klassen hem till Frida för att måla lite mer till vagnen. Vi dekorerade lite (med färg) och sedan liftade jag och Fanny hem med Mimmie. När jag kom hem var Johan inte hemma så jag åt mat och kollade på TV. Nu har jag kollat min mejl och bloggar...Snart ska jag gå och läsa och efter det ska jag sova :D Först måste jag bara komma ihåg att mejla min franskalärare och sms.a min pianolärare...

Kram!!

Lägger in låten som vi egentligen skulle ha haft på konserten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0