Pärkturnering

Hej!

Idag var det pärkturnering för niorna. Vi hade ett lag med tre pärkspelare och sedan andra som ville spela. Dom andra hade...fler spelare än så och dom flesta hade 1 tjej i laget. Vi hade 4. Det var bara ett lag som inte hade en tjej och dom hade en kille egentligen och ett annat som tog in folk från andra klasser som då hade två tjejer.

Som sagt så hade vi inte så många som spelade i vårat lag så vi trodde inte på någon seger. Vi gick till första matchen som vi spelade mot c2 (som nu är 1b). Dom är sportisar allihop och dom hade en tjej i laget som innan spelat pärk. Därför trodde vi att det skulle sluta med 0-40. Vi vann lottningen och fick börja inne dvs. att vi stod där som man har en pärkkarl och det andra laget ska slå in i rutan.

Det andra laget tog baken dvs. det bästa som man kan ta. Då var det dags att byta sida så att vi skulle försöka ta tillbaka marken. Jag var vandrare :) det hade jag inte fått vara sedan jag var kanske 11 så jag blev jätteglad (då går man runt i laget och tar dom andras placeringar när dom hugger in det är jättekul för då får man stå på alla placeringar). När man är vandrare så får man börja att hugga in dvs. försöka träffa rutan. Det märktes på det andra laget att dom trodde att vi var jättedåliga (kanske pga fördomar mot musikklassare) så jag bara fokuserade på att träffa rutan. Jag fick in ett bra hugg och gjorde baken! :D alltså tog jag tillbaka det som dom tagit och gav mitt lag tio poäng! Det levde jag på resten av dagen :) Den matchen slutade 20-40...Vi förlorade men vi ledde med 20-0 ett tag och det var bättre än vad vi trodde.

Nästa match var mot 9:2a dom hade också en tjej i laget som spelade så där var vi säkra på 40-0 till dom. Men vi fick tio poäng. Vi fick tjugo poäng och vi fick trettio poäng. Men tyvärr hade dom också trettio poäng vid det laget och vi missade den sista bollen så dom vann 30-40...Men vi tyckte att det var skitbra spelat för i den matchen hade vi bara 2 pärkspelare med.

Nästa match var mot 9:3. Det var det laget med bara en kille och det var inte så många där som spelade heller. Den matchen vann vi. Jag tror att vi vann med 20-40.

Sista matchen var mot 9:2b. dom hade egentligen inget klasslag så dom fick ta in två stycken från ett annat lag så totalt hade dom två tjejer. En från deras klass och en tjej från en annan klass. Vi vann den matchan också :) jag tror att det blev 20-40 eller 30-40 i den matchen...

Så vi kom på tredjeplats och slog två lag. Pinsamt för dom att förlora mot muaikklassare och som andra lagen var nog inte så glada över att vi plockade så många poäng från dom heller...

Det dåligaste var att vi spelade bara en pärk vilket var lite tråkigt men jaja...

Den bästa spelaren idag var Emil våran pärkkarl utan honom hade vi inte klarat oss haha :D.

Kram<3

p.s. är det någon osm har frågor om pärk så kommentera så svarar jag så fort jag kan :) d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0