Gårdag

Hej!

Igår var jag och Fanny och fiskade. Det var mysigt men det avbröts snabbt när jag såg en orm i vattnet :S

Vi cyklade ner till ett träsk. Vi ville inte få fisk för vi visste inte hur vi skulle göra om vi fick en. Det gick bra med den planen i början  (vi metade med majs för maskar är lite äckliga...). Sedan nappade det. En abborre. Ganska stor. Vi fick panik och stod en stund och bara skrek
" Vi har fått en fisk!
Vi har en fick aaahhh.
Gör nåt.
Nej du gör nåt.
Jag kan inte göra nåt. aaahhh" ungefär något sånt.

Till sist sansade vi oss lite och fisken slutade att sprattla. Jag sänkte försiktigt ner den på marken och Fanny skulle försöka att ta av den ifrån kroken. Hon böjde sig långsamt fram och precis när hon sträckte fram handen så hoppade fisken till och vi skrek lite till...

Vi gjorde ett nytt försök. Det gick bättre och fisken kom av kroken mn nu skulle vi få ned den i vattnet och ingen av oss ville ta i den. Då sa Fanny " jag går och hittar en fiskpinne" haha....hon förstod inte först vad hon sa som jag tyckte var så roligt men efter ett tag så fattade hon. Fanny lyckades putta till fisken så att den trillade ner men den kom inte hela vägen ner i vattnet. Då tog jag metspöeta andra ända och petade ner ficken i vattnet men den rörde sig inte. Vi trodde att den dött men då sa Fanny att jag skulle putta ner den mer under ytan. Då fick den fart! Den sprattlade till och simmade iväg och vi fick inte mer fisk. Bra!

På hemvägen stannade vi och plockade lite smultron på strå. Sedan åkte vi hemförbi min mormor och dom fick två av mina strån. Vi kom precis när dom skulle fika så vi fikade lite med dom plus Carina och Peter som är nere nu. Sedan cyklade vi hem.

Vi såg min pappa på golfbanan och vi vinkade och cyklade sen förbi i snigelfart för att se när han puttade. Han satte den så han blev nog inte nervös av publiken, eller så såg han inte oss....

Idag slappade jag och sedan kom Moa och Fanny över en stund. Nu ska jag läsa...

Kram<3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Haha, jag såg er....såg ni inte att jag vinkade. Jag var skitnervös när jag skulle putta men satte den ändå :-)

2010-07-15 @ 14:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0