Tisdag

Hej!

Idag hade jag tre lektioner. Började tio i nio med instrument/sång. Vi fick kolla på en film med en känd pianist som bland annat skrivit "Claire du lune" Väldigt fint och känt pianostycke. Mats berättade att den pianisten hade sån scenskräck att han brukade prata jättemycket med publiken för att skjuta upp stunden då han var tvungen att sätta sig och spela. Kände igen mig lite i det där med scenskräcken. Men jag tror inte att det skulle funka att prata haha :). Och det har blivit mycket bättre!

Sen hade jag ett hål, som jag också åt på. Jag var vegetarian idag, på dagen i alla fall för sen blev det salami och köttfärs :) (på kvällen men det kommer jag till). Sen hade jag en halv gemu lektion, våran sista. Vi hade lite gehör. Jobbigt. Jag är så dålig på sånt, jag måste ha ett piano. Men jag får träna. Efter det så var det ensemble. Vi spelade våran låt, det gick bra. Jag ska tydligen sola på torsdag (alla ska det). Läskigt! Idag var alltså sista repet, vi hade ingen basist och i början hade vi bara en sångare. Men det löser sig nog.

Efter det var min dag slut! Jag slutade 12:40 för jag hade ingen datorkunskap. Imorgon går jag dock till kl. fem eller något sådant. Men vi kollar på film hela sista timman så det blir inte så jobbigt. Tror jag inte..Det vet man ju aldrig!

Efter skolan åkte jag till handen och fixade dom sista julklapparna (tror jag). Jag tog nästa buss tillbaka och handlade på vägen hem. Hittade rökt skinka och salami på extrapris! Då blev jag glad för sånt är gott :).

Nu ska jag nog snart sova. Jag och Ellen klädde ut oss idag, eller för en halvtimme sedan. Jättekul! Vi har fixat små lappar och lagt i en honungsburk och så när man inte har något att göra så är det bara att dra en lapp hihi :).

Så mörk är natten i midvintertid.
Men se, då nalkas Lucia.
Hon kommer, den goda, med ljuset hit.
Hon kommer med hälsning om julefrid.
Hon kommer med ljus i sin krona.

I mörka natten i midvintertid

vi hälsa dig, väna Lucia.
Välkommen, du goda, med ljuset hit.
Välkommen med hälsning om julefrid.
Välkommen med ljus i din krona.


Det blev ju ingen lucia låt igår så den kom idag istället :). Lägger in en luciabild från nian också :) Bonus!


Kram!! <3

Kommentarer
Postat av: M

HERRE GUD !!



Vad du hinner skriva !!! Jag har äntligen haft lite tid så jag har hunnit läsa ALLA i december, KUL.Men det mesta visste jag ju via telefon och fb.De små verserna var härliga och en bra inbromsning i all julhets (gäller dock inte mej).Vi får höras igen om hemresan.Kram

2010-12-14 @ 23:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0