Städ-söndag

Hej!

Nu har jag varit ute och sprungit i snöoväder, det snöade som bara tusan man såg knappt var man sprang och det var inte plogat heller. Jobbigt. När jag kom hem lade jag mig på golvet en stund. Nu har jag städat badrummet. Vi har inte ajax så det luktar inte riktigt "rätt" dvs. så som det luktar när mamma julstädat. Men rent blev det i alla fall. Ellen ska dammsuga, sedan ska vi damma, gå ut med sopor, kanske tvätta lite (handdukar och sånt) och packa för på tisdag morgon åker vi! :D. Skönt att få komma hem på riktigt!

Imorgon är det sista skoldagen, skönt men samtidigt sorgligt. Hela terminen har gått så snabbt! Om hela rytmustiden går så fort så är det ju slut imorgon. Eller, ni förstår hur jag menar.

Fjärde advent idag! MYS! Ska snart tända ljusen i adventsljustaken, men jag vet inte om medlet jag städade badrummet med är brandfarligt så jag vågar inte tända än. Tänk så börjar det brinna i mina händer! :O.

Min bästa vän Fanny brukar skriva små adventsverser på facebook. Nu när vi har haft alla "adventer". Så tänkte jag lägga in alla dom som hon skrivit som dagens vers.

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla är så glada
att få fira advent

När andra ljuset brinner
Vi julklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr

När tredje ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen hon bär

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

Tyvärr har hon inte lagt ut den sista än. Men det kommer. Lägger in den senare, om jag har tid och kommer ihåg det.

Igår såg jag på Grinchen och Ensam hemma två. Ingen jul utan dom filmerna! Ikväll skulle jag vilja se "love actually" och " The holiday" Hoppas att dom går på någon kanal :). Dom är också härliga julfilmer!

Nu ska jag, vet inte. Läsa? Sen äta och fortsätta städa. Börjar bli hungrig men vissa har inte ätit frukost än :(. Får vänta...:((

Kram!!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0