Och då vet man att snart är det jul...

Hej!

Nu har vi kommit halvvägs på adventsljusstaken dock inte halvvägs till julafton eftersom att den är på fredagen efter fjärde advent i år. Jag sitter här, har precis ätit frukost och tänt ljustaken, och funderar på hur den sångan gick som man lärde sig när man var liten. Det var fem verser tror jag och dom första fyra var om adventssöndagarna och den sista om julafton, eller om det var om jesus fördelse. Jag får försöka att hitta den texten till nästa advent. Här kommer en annan liten fin låt om advent.

Adventstid kom till mitt ensamma hus;
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent;
jag väntar en gåva, som Herren sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann´ var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus.
Så lyser i mörkret ett litet ljus.

Nu ska jag duscha för sen blir det att köpa skor :D Kram!<3


Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Vilken fin adventsvers.Vi har varit på julmarknad och sedan var vi och fikade hos Caroline, Dennis och Ellen.Kram.

2010-12-05 @ 18:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0